24. listopadu 2010 11:00
Petr UllmannV hospodě U Bety bývá legrace
Během natáčení seriálu se stává leccos. Někdy herci a štáb zažijí situace, které by nedokázal vymyslet ani scenárista se sebevětší fantazií.
Petra Horváthová jako Vendy zažije v 17. díle nepříjemnou situaci. Podle scénáře se do práce – do hospody U Bety – vypravila jen v noční košili, což některé hosty patřičně rozpálí a jeden opilý štamgast ji začne obtěžovat. Ve scénáři bylo, že Vendy opilci chrstne do obličeje zbytek piva. Ten se na ni vrhne, ale naštěstí zrovna přichází Šimon Kosík, který Vendy zachrání.
„Scénu jsme zkoušeli až do momentu polití. Já jsem ale jednou přeslechla režisérovo STOP a na herce jsem to pivo chrstla předčasně. Takže chudinky kostymérky musely muže usušit, aby se mohlo točit dál,“ líčí Petra Horváthová. Když se režisérovi scéna zdála dostatečně nazkoušená, jelo se naostro. Herec ještě Petru nabádal, ať ho poleje víc. A Petra se s novými pokyny pustila do práce. „Bývám někdy trochu atomová, vzala jsem si jeho slova k srdci a chrstla na něj pivo tak důkladně, že se lekl, a jak chtěl prudce vstát, aby mě chytil pod krkem, uklouzlo mu to a i se židlí se převrátil dozadu. A já nad ním stála jako vítězná Vendy,“ smála se herečka. Smála se tenkrát nejen Petra Horváthová, ale i politý herec, režisér a celý štáb. A Petra dostala nový pokyn: Ne tak zhurta.
„Točili jsme tedy znovu ostrou. Jenže herci, který představoval opilce, v momentě, kdy chtěl opět vstát, aby se na mě vrhl, uklouzla po rozlitém pivu noha a on spadl na zadek. Celý štáb byl opět mrtvý smíchy a nemohl pokračovat dál. Byl to den, kdy jsem měla samé dramatické obrazy. V jednom jsem jako připálila guláš, ve druhém jsem si musela poradit s nefunkční pípou. Tenhle obraz byl ale zlatý hřeb celého natáčecího dne. Nakonec jsme ho úspěšně dokončili. Na něj pak navazoval obraz, v němž se mě Šimon Kosík, tedy Petr Konáš, zastane a začne se s opilcem prát. Oba herci se do scény pustili tak, že málem převrhli stůl. Všichni jsme se smáli, jak své role hrajeme pěkně naturalisticky,“ líčí Petra Horváthová.
I když na natáčení tohoto obrazu herci i štáb jen tak nezapomenou, použít se nedal. Režisér musel při střihu této pivní bitky sáhnout po „seriózní“ verzi, aby jednání postav zapadalo přesně do kontextu daného děje a aby bylo jasné, kdo z ní vyšel jako vítěz.
Cesty domů, V hospodě U Bety bývá legrace,
V hospodě U Bety bývá legrace, 2
V hospodě U Bety bývá legrace, 3
V hospodě U Bety bývá legrace, 4
V hospodě U Bety bývá legrace, 5
V hospodě U Bety bývá legrace, 6
V hospodě U Bety bývá legrace, 7