Rozhovor s Jarem Slávikem. Možná neuvěříte, na co má slavný moderátor TALENT!

Moderátor oblíbené show Česko Slovensko má talent a autor zajímavé talentové apky v rozhovoru představil nejen svůj nový mobilní počin, ale prozradil i to, v čem je fakt dobrý.
ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT VII (5): Životní rada Jaro Slávika
ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT VII (5): Životní rada Jaro Slávika

reklama

Ahoj, představ nám tvoji novou talentovou aplikaci.

Jmenuje se to BooYang Je to aplikace na podporu a rozvoj talentu a kreativního průmyslu. Funguje v androidu i v iOS a na trhu je od 2.2. 2020. Máme za sebou nějakých prvních sto tisíc stáhnutí. Když jsme začínali tak jsme si mysleli, že třicet tisíc stáhnutí to už je na Slovensku velká silná velká aplikace. Máme přes sto tisíc stáhnutí. Máme tři malé soutěže a první velkou talentovou soutěž. Je to naše Slovensko-Česká odpověď na to, co se děje ve světě. Instagram představil, Facebook podporuje „Black comunity creator“. Tiktok teď rozdává kreativním lidem z fondu přes 200 milionu liber, něco má připravené. Ta celá kreativita se přenáší do online prostředí. Chtěli bychom být u toho. Jsme trošku, řekl bych, tradičnější. Pomáháme umělcům nastartovat dlouhodobou kariéru. Byl koncert Madonny v Moskvě, kde bylo sto tisíc diváků. Moji umělci dvakrát vyhráli Eurovisi, tam bylo také sto tisíc diváků a miliarda a televizních obrazovek. Ale všichni si pamatujeme tu Madonnu. Protože Frank Sinatra, se kterým jsem mohl také pracovat, řekl: „Nejde o to, jestli se dostaneš nahoru, jde o to, jak dlouho nahoře zůstaneš, jak dlouho jsi slavný.“ A to je právě věc, kterou my, na rozdíl od jiných talentových aplikací nebo zábavných aplikací, se snažíme dělat. Pomoct tomu člověku reálně se stát tím, čím chce. To znamená představit ho v televizi, vytáhnout ho z ekosystému té jedné zábavné aplikace a dostat ho do rádia, dostat ho na koncertní podia, říct mu, co si má oblékat. V podstatě takový nějaký akcelerátor management. 

Pusťte si reportáž televizního magazínu TopStar s první výherkyní v rámci talentové aplikace:

Vy jste aplikaci přestavili už před korona krizí. Jsi vizionář? 

To je takový paradox. V čase korona krize, kdy jsme byli všichni zavření doma, tak i Instagram a všechny ostatní sociální sítě byly vlastně plné kváskového chleba, cambuchi a jiných domácích prací. Nebylo tam moc kreativních věcí. Kreativita potřebuje volnost. Všichni říkají: „To jsi měl štěstí, byla korona krize.“ Ne, v čase krize tam nebyl takový obsah, doma nic nenatočíš. Pokud nemáš doma studio, většinou doma nic dobrého nenatočíš. Muší se to nejdřív naučit. Ta korona nám možná přinesla příležitost naučit se točit domácí videa.

Myslíš, že by to mohla být budoucnost třeba castingových klání? Že bychom Česko Slovensko má talent mohli dělat touhle formou?

Na Slovensku jsme použili BooYang jako online casting pro Česko Slovensko má talent. A i jsme našli pár zajímavých týpků. Myslím, že toto je budoucnost. Samozřejmě, že to je budoucnost. Řekněme, že jistá část lidí, které máme rádi jako účinkující se nedívá na televizi v tu dobu, kdy televize vysílá program. Podívají se ze záznamu. A pro tyto lidi, kteří jsou více na mobilech je možné mluvit s nimi jazykem, kterému oni rozumí a hovořit s nimi v prostředí, kde se oni nachází. V tom se doplňujeme. Československo má talent a BooYang, respektive talentové soutěže vůbec a BooYang se budou doplňovat. Myslím, že tam je budoucnost. Proto jsem přesvědčil pár lidí, aby do toho se mnou šli. 

První vítězka je v kategorii zpěv, proč ne třeba kouzelníci?

My jsme začali kategorií zpěv, protože, přiznám se, v čase, kdy běží nějaká talentová soutěž věnovaná zpěvu, jako běžela v té době, nám přirozeně lidé začnou nahrávat různá domácí videa se zpěvem. Protože to téma je všude v médiích a tak dále. Rovněž vím, že ta talentová soutěž pěvecká byla mimořádně sledovaná, protože lidé se opravdu nudili, minimálně na Slovensku. Nevím, jak v Česku. V tu dobu začalo hodně lidí zpívat a nahrávat nám hodně videí se zpěvem. Říkali jsme si, že využijeme tuto situaci a vyhlásili jsme soutěž ve zpěvu. Bylo to zajímavé, protože přišly kapely, o kterých by sis řekl, že mají před sebou neskutečně dlouho cestu, že něco dokáží. A mobilizovali fanoušky do takové míry, že tito mobilizovaná fanoušci mi psali na facebooku, abych si stáhnul BooYang a podíval se na kapelu, která tam právě soutěží, že je to dobrá kapela a zaslouží si vyhrát. A potom Tyna, vítězka udělala to, po čem touží všichni zpěváci. Vytvořila si loajální základnu fanoušků. Protože o to jde. Když jsi slavný nebo chceš být slavný, potřebuješ fanoušky, co si koupí tvůj merch, půjdou za tebou na koncert a podporují tě. Tam se svým způsobem vytvořila, jmenuje se to „Tyna army“ , fanoušci, kteří ve dne v noci hlasovali. A vytvořila si už teď před kariérou obrovskou, vzhledem ke vstupu, obrovskou fanouškovskou základnu s neuvěřitelnou loajalitou. 

Jaká kategorie bude další?

Když se kvůli koroně nedá dělat to, co jsme chtěli dělat, to znamená talent. Budu dělat inovaci své aplikace vycházející z toho, že dáme tomu formát „reals“, TikTok je vertikální formát. My se budeme soustředit na formáty, které vysloveně potřebují horizontální formát. To znamená tanec, pohyb, pouliční umění. Využijeme tu jinakost proti aplikacím slavným velkým bohatým. 

Talenty Jaro Slávika

Teď něco osobnějšího, jak jsi prožil léto?

Léto prožívám v plném pracovním nasazení. Vychytal jsem to, že jsem byl s kamarády v Chorvatsku, když tam ještě nikdo nebyl. To bylo na začátku července a všichni se báli. A od té doby jsem v kanceláři. Pracuji, připravuji, snažím se, sháním peníze. Vymýšlím věci BooYang a tak. 

A ty osobně máš talent na něco spojeného s létem jako třeba vodní sporty, grilování, táborové písně?

Počkej. Umím dělat velmi dobré gazpacho, studená letní polévka. A jelikož ji dělám jediný v rodině, tak na to mám asi talent. Doufám.

A co nějaké písně, které se zpívají v Čechách i na Slovenku u táboráku? Máš nějakou oblíbenou?

Mám oblíbené všechny písně, které zazpívá někdo za mě. Protože já jsem velmi špatný zpěvák, ale velmi dobrý posluchač.

reklama

reklama