Sám doma 2: Ztracen v New Yorku. Pravda o roli Donalda Trumpa

Funguje to tak vždycky: Jakmile natočíte úspěšný film, neodoláte a vyrobíte jeho druhé, třetí pokračování. Film Sám doma 2: Ztracen v New Yorku ale není jen napodruhé přelitým lógrem, ale stále stejně silným šálkem kávy. Přesvědčte se o tom 25. prosince od 20.15 na Primě a dobře sledujte detaily tohoto bijáku, které vám možná dosud unikly.
Sám doma 2: Ztracen v New Yorku - upoutávka

reklama

Film Sám doma pobavil diváky na celém světě, a tak logicky o dva roky později v roce 1992 spatřila světlo světa dvojka pod názvem Sám doma 2: Ztracen v New Yorku.

Kevin (Macaulay Culkin) je o něco starší, tím pádem vynalézavější (někdo by řekl zákeřnější), jen už ho rodiče nemohli opět zapomenout doma, ale scenáristé ho přesunuli bez rodiny do New Yorku.

Pokud máte pocit, že film už dobře znáte, můžete se tentorkát při jeho sledování zaměřit i na místy až pozoruhodné detaily.

Tak například ve scéně, kdy Kevinova matka najde syna před velkým vánočním stromkem v New Yorku, je v pozadí vidět i česká vlajka.

„Projdi chodbou a pak se dej vlevo.“ 

Dávejte dobrý pozor na chlapíka ve vchodě hotelu, kterého se Kevin ptá, kudy se jde na recepci.  Natáčela se v lobby slavného newyorského Plaza Hotelu a ano, tím chlapíkem je nezaměnitelný Donald Trump, majitel hotelu a netřeba připomínat, že od 20. ledna už bývalý prezident USA. Podle slov scenáristy a režiséra Crise Columba si Trump roličku tak trochu vynutil. „Trump s natáčením souhlasil, ale jen pod podmínkou, že si ve filmu zahraje. Tak jsme ho tam nechali a když měl snímek premiéru, stala se vážně podivná věc - lidé tleskali, když se na plátně objevil. Celé je to tam vlastně asi jako úlitba divákům. Je ale pravdou, že svou roli si Trump vynutil,“ přiblížil Cris Columbus pro magazín Insider, přesně třicet let poté, co světlo světa spatřil film Sám doma.

Donald Trump
Autor: 20th Century Fox/youtube.com Donald Trump

Každé dítě, které se objevilo ve scéně v obchodu s hračkami, si smělo hračku, která se mu líbila nejvíc, vzít domů.

Když chtěl scenárista Chris Columbus sníh, musel za umělý zaplatit 60 000 dolarů; hned den po umělém zasněžení se spustila pravá sněhová vánice.

Macaulay Culkin dostal za tento film 4,5 milionů dolarů. Bylo to 45krát více než za první díl. Tolik nikdy žádný 12letý chlapec nedostal.

Film se natáčel převážně v hotelu Plaza v Central Parku. Číslo, které Kevin vytáčí, je skutečné číslo hotelu.

Tady je 5 důvodů, proč nás film baví

1. Jednou chycený, provždy chycený

Znáte to, jak něčemu propadnete, bude vás o předmětu vaší lásky zajímat úplně všechno. Pokud máte rádi Hobita, určitě jste už byli v kině na dvojce, i když všichni říkají, že už je to ničem.

2. Opakování je matka vtipnosti 

Tvůrci opakují podobné zápletky, ale New York nabízí nové možnosti. Bude vás bavit sledovat, jak scenáristé museli zapojit svou fantazii, aby vstoupili do téže řeky, a přesto to byl jiný tok.

3. Skvělé hlášky

I tady najdete průpovídky, kterými se můžete příležitostně blýsknout. Dnes bohužel málokoho oslníte citáty Máchy či Seiferta, protože je nikdo nebude znát (takže druhého jen uvedete do rozpaků), ale když přihodíte k dobru obecně známou hlášku, zabodujete. Co třeba takhle: „Netrhejte ty obaly, necháme si je na příští Vánoce!” Nebo: „Je mi fuk, když mě lidi trápí. Je pořád lepší být s někým, než být sám.” Nebo: „Kolik prstů ti ukazuju, Marve?” - „Tři, čtyři, pět… osm!” 

4. Vánoční New York

Málo naplat, New York je stále – a byl i před dvaceti lety – jedním z nejfotogeničtějších míst planety. O to víc o Vánocích. Užijte si ho, tvůrci měli velký rozpočet, takže při natáčení nemuseli šetřit.

Sam doma2-Ztracen v New Yorku9
Sam doma2-Ztracen v New Yorku9

5. A na závěr jeden úkol, kvůli kterému se dívat musíte:

Kevin používá ve snímku kazetový přehrávač s nahráváním audiozáznamů. Tehdy existoval jen jako rekvizita vyrobená pro tento film, ale díky filmu po něm byla taková poptávka, že ho společnost Tiger Electronics začala vyrábět. Nepropásněte ho. A dopřejte si historickou lekci.

reklama

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama