O společnosti

O skupině Prima
Skupina Prima provozuje v České republice vysílání devíti volně šířených televizních stanic. Hlavní z nich je plnoformátová TV Prima pro celou rodinu, jejíž obsah zrcadlí kanál s posunutým programem o jednu hodinu Prima +1. Na mladší muže se orientuje stanice Prima COOL, další je Prima LOVE, zaměřená na odpočinkové pořady převážně pro ženy. V portfoliu skupiny nechybí ani dokumentární kanál Prima ZOOM a filmový kanál Prima MAX, na detektivní a kriminální pořady se pak zaměřuje Prima KRIMI. V roce 2020 přibyl do rodiny Prima zpravodajský kanál CNN Prima NEWS. V roce 2021 došlo ke spuštění nového kanálu Prima STAR, který přináší pořady vlastní tvorby.
Skupina Prima má široké portfolio webů (např. iPrima.cz, Prima COOL, Prima LAJK, Prima ŽENY, Prima FRESH). Průměrný měsíční zásah médií skupiny Prima je téměř 100 % ekonomicky aktivní populace ČR (15–69 let), díky čemuž je skupina Prima jednou z nejsilnějších mediálních společností v České republice.
Skupina Prima měla v dubnu 2021 průměrný share 25,37 % u celodenního vysílání a 26,30 % v prime time v CS 15+. Hlavní kanál Prima dosáhl share 13,40 % v celodenním vysílání a 15,69 % v prime time v CS 15+. Hodnota share zpravodajské multiplatformy CNN Prima NEWS vystoupala na rekordních 0,95 % v CS 15+.
Nejsledovanějším pořadem na Primě byl v roce 2020 seriál Slunečná, který se zároveň stal nejsledovanějším dlouhoběžným televizním seriálem. Epizodu vysílanou v úterý 14. dubna 2020 si nenechalo ujít 1 625 000 diváků (share 35,63 %) v CS 15+. Ve videoarchivu Primy měla Slunečná v roce 2020 téměř 23 milionů video views, každý díl průměrně sledovalo 123 782 diváků. Merchandising k tomuto seriálu se stal jedním z nejúspěšnějších v historii televize.
Od listopadu 2019 sídlí skupina Prima v nově zrekonstruovaných prostorách polyfunkčního objektu VINICE v Praze–Strašnicích. Velkorysé kancelářské prostory se nacházejí ve čtyřech nadzemních patrech, technické a provozní zázemí televize zabírá dvě podzemní podlaží, kde mohou zaměstnanci parkovat auta či bicykly. Kromě tří televizních studií se v budově skupiny Prima nachází i šest rozhlasových studií, Fresh kavárna, dětská skupina Primáček a k dispozici je i dvanáct zasedacích místností pro pracovní jednání.
Milníky v historii společnosti
Kanály FTV Prima
Prima Online
Historie Prima Online se významněji datuje na konec roku 2012, kdy vznikla nová dceřiná společnost, jež měla za úkol zaujmout uživatele internetu, a to nejen unikátním videoarchivem, ale i novou podobou a obsahem stránek Primy s cílem stát se významným hráčem na poli českého internetu. Od roku 2016 se Prima Online začlenila opět do struktury FTV Prima.
Za postupným růstem návštěvnosti stojí nejen kvalitní a atraktivní obsah, ale také redesign webů. V červnu 2017 se v novém kabátě představil web iPrima.cz, kde lze sledovat živé vysílání TV kanálů skupiny Prima či oblíbené pořady z produkce TV Prima. Nové podoby se dočkal také web Lajk.cz (ex Prima STYLE). Na začátku roku 2019 spustila skupina Prima nový online projekt iPrima Videopůjčovna, který divákům umožňuje vypůjčit si filmové trháky nebo zhlédnout hlavní seriály FTV Prima až sedm dní před jejich televizní premiérou – vypůjčení předpremiéry na 48 hodin s neomezeným počtem zhlédnutí, bez reklam a v HD kvalitě.
V květnu 2020 byl s příchodem multiplatformy CNN Prima NEWS spuštěn nový web CNNPrima.cz. Již za rok, v dubnu 2021, se probojoval s 3 755 800 reálnými uživateli mezi TOP 3 zpravodajské weby. K úspěšnému rozjezdu webu CNNPrima.cz pomohl atraktivní obsah i design. Vedle aktuálního zpravodajství čtenáře zaujaly reportáže se sociální tematikou, exkluzivní rozhovory či příběhy hrdinů, kteří pomáhali v boji s koronavirem. Výborně zafungovalo propojení s televizní produkcí nového kanálu CNN Prima NEWS. Mezi pořady z televizního obsahu, které měly největší sledovanost na webu CNNPrima.cz, pravidelně patřily nedělní Partie Terezie Tománkové či večerní publicistický pořad 360° Pavlíny Wolfové. Úspěšná byla také speciální vysílání, například ke startu rakety společnosti SpaceX, kde jsme představili 3D model vesmírné lodi Crew Dragon. Mezi nejčtenější témata patří dění ohledně koronaviru, situace ve vládě a dění v kultuře.
V dubnu 2021 se iPrima.cz poprvé probojovala mezi TOP 4 domény českého internetu s 5 237 744 reálnými uživateli (RU), CNNPrima.cz zase mezi TOP 3 zpravodajské weby (3 755 800 RU). Celkem uživatelé v dubnu strávili sledováním videí na iPrima 312 065 dní, podíl objemu z celkové sledovanosti videí (826 463 dní) byl pro Primu 38 %.
Skupina Prima patří mezi lídry na českém trhu v oblasti HbbTV a videoslužeb. Meziročně eviduje 56% nárůst konzumace videí v HbbTV archivu a v současné době je na kanálech Primy nejvíce aktivních diváků v HbbTV. V roce 2020 zasáhlo červené tlačítko měsíčně více než 2 miliony diváků (2 105 368). HbbTV Aplikaci iPrima, která se v loňském roce dočkala nového vzhledu, měsíčně navštívilo téměř 550 000 diváků. Nové podoby se dočkala i mobilní aplikace iPrima, kterou si stáhlo již 135 000 uživatelů v Google Play a 45 000 uživatelů v App Store.
V iPrima Videopůjčovně byly nejoblíbenějšími předpremiéry Slunečné, Sestřiček a Modrého kódu. Nejpůjčovanějším filmem byli Vlastníci, dále to byly dokument V síti a filmy Ženy v běhu, Přes prsty a Ženská na vrcholu.
Solootions
Obchodní značka Solootions společnosti FTV Prima vznikla na začátku roku 2016 s cílem nabídnout klientům komplexní mediální servis, jako je strategické a mediální plánování, marketing, PR a produkce. Kromě toho Solootions zastřešuje vydavatelskou činnost skupiny Prima a organizaci eventů. Výhodou agentury, která je součástí oddělení marketingu a PR, je schopnost těžit ze zázemí silné mediální skupiny, má úzkou vazbu na média vlastněná v rámci skupiny Prima, a zároveň se výborně dokáže orientovat na celém mediálním trhu a nabízet unikátní komunikační řešení. S novou značkou odstartovaly nové marketingové projekty. V květnu pořádá skupina Prima pod brandem Solootions na 1. máje akci LOVE DAY, den plný lásky, krásy, zábavy a odpočinku. V květnu se koná také běžecký závod zamilovaných s názvem Prima RUN. Od konce června mohou diváci obvykle navštěvovat letní MAX kino na střešním parkovišti Centra Černý Most a v létě navštívit největší rodinný festival pod širým nebem Prima FEST v areálu Šiklova mlýna. Dalším realizovaným eventem pod brandem Solootions je YOU FEST, kde se propojují značky Prima COOL a TV Óčko. A v neposlední řadě je Solootions spolupořadatel veletrhu e-SALON, který se zaměřuje na e-mobilitu.
Pod značkou Solootions je vydáváno šest časopisů – komiksový čtvrtletník Primáček, kulinární čtvrtletník Prima FRESH, kutilský hobby měsíčník založený na pořadu Vychytávky Ládi Hrušky – Prima vychytávky a speciál Prima Vychytané křížovky. Magazín Prima ZOOM je zaměřený na historii, vědu, přírodu a techniku. Do portfolia patří i známý časopis pro všechny moderní muže PLAYBOY.
Dalšími oblastmi, na které se značka Solootions orientuje, je vydávání knih, merchandising a odborné konference. Pod Solootions spadají i stávající projekty Prima FRESH festival, bestCOOLpark, bestCOOLfest a COOL Day.
Kromě monetizace stávajícího televizního a online obsahu přináší Solootions veřejnosti zábavu a zprostředkovává zážitky spojené se značkami. Příkladem může být spolupráce se společností Škoda. V rámci uvedení jejich nového modelu Škoda Kodiaq byl přejmenován náš kanál Prima COOL na COOLIAQ, tento projekt byl oceněn Zlatou peckou. Komunikační řešení napříč médii a eventy skupiny Prima také klientům Dermacol, Blue Style, UPC, Beko, inSPORTline nebo Viacom International Media Networks. Agentura v minulosti také pořádala slavnostní večer na oslavu 25 let společnosti TOTAL v ČR a podílela se na relaunchi Pražského deníku vydavatelství Vltava Labe Media.
Podpora charitativních projektů
Skupina Prima podporuje charitativní projekty od svého vzniku ať už finančně, mediální prostorem, prostřednictvím spolupráce se známými tvářemi nebo dobrovolnickým zapojením zaměstnanců i obchodních partnerů do jednotlivých realizací. Dlouhodobě spolupracuje pod zastřešením projektu Prima SVĚT s Českým výborem UNICEF, SOS dětskými vesničkami, Nadací Ronalda McDonalda i s Nadačním fondem Kapka naděje, který v rámci galavečera odvysílaného v prime time na hlavním kanále Prima oslavil 20 let a vybral 27 841 629 Kč. Skupina Prima je dlouhodobým partnerem osvětové aktivity Avon Pochod, který podporuje nejen mediálně, ale také zapojením známých tváří. Mnoho let trvá i podpora Nadace Terezy Maxové dětem a její akce Teribear hýbe Prahou aneb Prima den s medvědem, která v loňském roce probíhala virtuálně. Televize Prima akci nejen mediálně podpořila, ale zapojila i zaměstnance a spolupracovníky, kteří nachozenými kilometry pomáhali prostřednictvím aplikace získat finance. Na podzim začala skupina Prima spolupracovat s Potravinovou bankou.
Vzhledem k mimořádné situaci způsobené covidem-19 se skupina Prima v roce 2020 zapojila do celé řady kampaní a aktivit. Na jaře jsme ve spolupráci s Českým červeným křížem spustili osvětovou kampaň, která veřejnosti za doprovodu oblíbených hrdinů seriálu Modrý kód radila, jak dodržovat hygienická opatření a jak se chránit před nakažením koronavirem. Vzhledem k mimořádné situaci jsme zdarma nabídli svůj mediální prostor krajům a okresům, které mohly prostřednictvím platformy HbbTV informovat své občany o aktuálním dění. Tato krizová sdělení pod hlavičkou projektu Modrý kód pomáhá se celkem zobrazila 2,9 milionu diváků. ÚAMK ve spolupráci se skupinou Prima poskytl své speciální číslo 1234 na informační pomoc veřejnosti v záležitostech spojených s koronavirem. Tým zkušených operátorů call centra byl 24 hodin denně připraven řešit urgentní tísňové, organizační, dopravní i všeobecné dotazy.
Na podzim 2020 Český červený kříž ve spolupráci se CNN Prima NEWS spustil kampaň s názvem Ruce, která veřejnost edukovala o důležitosti bezpříspěvkového darování krve i v současné době covidu-19. Patnáct minut strávených darováním krve může zachránit až tři lidské životy. Pomáhalo se i v pořadu Milionář mezi námi, kde televize Prima mediálně podpořila patnáct dobročinných organizací. Milionáři účinkující v pořadu následně věnovali finanční prostředky, které jednotlivým organizacím pomohly nastartovat nové projekty. FTV Prima navíc prostřednictvím komunitního projektu Prima SVĚT spojila síly s charitativní crowdfundingovou platformou Znesnáze21, díky čemuž mohl každý z diváků pomoci jednotlivým dobročinným organizacím napřímo.
Na konci roku skupina Prima v rámci projektu Prima SVĚT za podpory herců ze seriálu Sestřičky, České asociace sester a Českého červeného kříže založila iniciativu Sestřičky sestřičkám. Ta podporovala sestry v první linii, které jsou denně v kontaktu s covid pozitivními pacienty, neúnavně o ně pečují, a mnohdy tak samy riskují své zdraví. Cílem této iniciativy bylo finančně podpořit sestry v nemocnicích s nejvyšším počtem pacientů, přiblížit veřejnosti jejich usilovnou práci, a především poděkovat za jejich náročné pracovní nasazení, díky kterému se daří poskytovat pacientům v nemocnicích tolik potřebnou péči. Celkem se vybralo 3 174 426 Kč. Tato částka nakonec byla rovným dílem rozdělena mezi sestry ze třiceti nemocnic napříč všemi kraji, které byly nejvíce zasaženy druhou vlnou covidu-19. V průběhu trvání sbírky skupina Prima také poskytla pravidelný mediální prostor nemocnicím a jejich zaměstnancům, kteří pomohli přiblížit dlouhotrvající problém nedostatku sester a alarmující čísla pacientů v přetížených nemocnicích díky čtyřem desítkám reportáží.
V rámci komunitního projektu Prima SVĚT se v roce 2020 podařilo skupině Prima i přes mimořádnou situaci dokončit a otevřít novou zábavně-naučnou stezku Prima ZOOM v Zahrádkách u České Lípy, navazující na přírodní památku Peklo. Stezku tvoří celkem deset interaktivních zastávek doplněných o dětské prvky a sochy, vyřezávané místním umělcem. Jedná se již o pátou realizaci. V roce 2018 to byly projekty: Primáčkovo dětské hřiště v Řevnicích a zábavně-naučná stezka Prima ZOOM v Barokním areálu Skalka v Mníšku pod Brdy, které vznikly díky spolupráci s městy a místními komunitami lidí. V roce 2019 se potom projekt zaměřil na děti a oddělení v nemocnicích. Díky jeho podpoře tak vznikl nový dětský koutek v Centru popálenin Vinohradské nemocnice a bylo zrekonstruováno oddělení dětské chirurgie a traumatologie Thomayerovy nemocnice. Na jaře roku 2020 bude vysázena Alej Bedřicha Smetany v Obříství.
Více informací na www.prima-svet.cz
Media Club
Obchodní zastupitelství Media Club těží ze své dlouholeté znalosti reklamního trhu i ze zázemí silné mediální skupiny Prima. V současné době obchodně zastupuje na čtyři desítky médií, díky čemuž dokáže zasáhnout 100 % české ekonomicky aktivní populace. Předností Media Clubu je tým zkušených mediálních konzultantů, kteří díky profesionální práci s daty a analýzami dokážou segmentovat cílové skupiny a efektivně naplánovat mediální kampaň napříč různými mediatypy od televizních či rozhlasových stanic, internetových webů, tištěných médií až po sociální sítě. V neposlední řadě umí specialisté z Media Clubu vymyslet kreativní prezentaci produktu ve vysílání televize, rádia nebo navrhnout unikátní aplikaci pro HbbTV či na nová média. Prostřednictvím mediálních konzultantů v regionech dokáže Media Club nabídnout konzultaci ve všech regionech České republiky, stejně tak navržená marketingová řešení mohou oslovit cílovou skupinu po celém území Česka, nebo naopak jen ve vybraných regionech. Jedinečnou možností v rámci spolupráce s Media Clubem je příležitost prezentace obchodních partnerů na eventech a akcích skupiny Prima, které mají vždy profesionální realizaci a intenzivní mediální podporu.
Media Club pětkrát získal ocenění Zlatá pecka od Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace – za kampaně pro klienty Kraft Foods ČR, Maspex Czech, Mall a Das Welt.
Více informací na www.media-club.cz