Jak vznikají zranění v Modrém kódu

Seriál Modrý kód si diváky za dobu svého vysílání jednoznačně získal. Zásluhu na tom mají také maskéři, kteří dokážou doslova zázraky. Zranění jsou tak velmi věrohodná. Jejich práci si můžete připomenout v archivu Modrého kódu!
Umělecký maskér Vilém Persy na place
Umělecký maskér Vilém Persy na place
archit FTV Prima
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Bez šikovných rukou maskérů by seriál Modrý kód zdaleka nebyl tím, čím je. V maskérně vládne umělecký maskér Vilém Persy. „Jedno z nejnáročnější maskování byl popálený záchranář v podání Patrika Děrgela Řekl jsem Patrikovi, že se musí oholit, ruce a hruď… Myslel jsem, že se mu to bude zajídat, ale on na to přistoupil. Hlavu si ale holit nemusel, dali jsme mu umělou pleš. Za velmi krátkou dobu se tady v maskérně dělají ve dvou, ve třech lidech zázraky, protože je málo času. Maskování Patrika nám zabralo přes dvě a půl hodiny a to už jsem měl pleš pro něj předpřipravenou,“ vzpomíná Vilém Persey.

Zranění z bůčku a vinných klobás

Za díl maskéři “vyrobí” čtyři až pět zranění. A velmi často se používá vepřový bůček a také vinné klobásy. Krev, kterou diváci vidí na svých obrazovkách, musí být atestovaná, antialergenní, pratelná a jedlá. Při maskování zranění se maskéři velmi často radí s odbornými poradci z řad lékařů, kteří jsou každý den přítomni na natáčení.

Točí se pozpátku

Scény se zraněními se většinou netočí chronologicky, tedy od momentu, kdy ke zranění v seriálu dojde, ale přesně obráceně. Nejprve se točí scéna s již zraněným pacientem, a až poté se točí, jak k jeho zranění došlo. Přehrajte si díly Modrého kódu v archivu a připomeňte si tak špičkovou práci maskérů! Ukázky zranění najdete ve fotogalerii.

Modrý kód na Primě každé pondělí a středu ve 20.15.

Reklama
Reklama