Jak vznikají zranění v Modrém kódu

Bez šikovných rukou maskérů by seriál Modrý kód zdaleka nebyl tím, čím je. V maskérně vládne umělecký maskér Vilém Persy. „Jedno z nejnáročnější maskování byl popálený záchranář v podání Patrika Děrgela Řekl jsem Patrikovi, že se musí oholit, ruce a hruď… Myslel jsem, že se mu to bude zajídat, ale on na to přistoupil. Hlavu si ale holit nemusel, dali jsme mu umělou pleš. Za velmi krátkou dobu se tady v maskérně dělají ve dvou, ve třech lidech zázraky, protože je málo času. Maskování Patrika nám zabralo přes dvě a půl hodiny a to už jsem měl pleš pro něj předpřipravenou,“ vzpomíná Vilém Persey.
Za díl maskéři “vyrobí” čtyři až pět zranění. A velmi často se používá vepřový bůček a také vinné klobásy. Krev, kterou diváci vidí na svých obrazovkách, musí být atestovaná, antialergenní, pratelná a jedlá. Při maskování zranění se maskéři velmi často radí s odbornými poradci z řad lékařů, kteří jsou každý den přítomni na natáčení.
Scény se zraněními se většinou netočí chronologicky, tedy od momentu, kdy ke zranění v seriálu dojde, ale přesně obráceně. Nejprve se točí scéna s již zraněným pacientem, a až poté se točí, jak k jeho zranění došlo. Přehrajte si díly Modrého kódu v archivu a připomeňte si tak špičkovou práci maskérů! Ukázky zranění najdete ve fotogalerii.
Modrý kód na Primě každé pondělí a středu ve 20.15.