Co se nejvíc ztrácí (krade) z hotelů?

Většinou jde o drobné krádeže, ale i ty se postupně nastřádají a ve výsledku pro hotely znamenají docela velkou položku. Proto teď některé z nich umísťují do svého majetku čipy, aby měly jistotu, že to, co do pokoje daly, v pokoji také zůstane. Projít hotelovými dveřmi ven s erárním županem v kufru tak už brzo nebude možné. Nebo jen s velkou ostudou.
Podle jednoho hotelového řetězce je rozdíl v tom, jestli se krádeže dopouští žena nebo muž. Ženy jsou vysazené hlavně na toaletní potřeby a dekorace jako například polštářky, přehozy přes postel nebo svíčky. Jako utržené ze řetězu jsou hlavně o svatbách, kdy pravidelně mizí květinová výzdoba, stužky a slavnostní potahy židlí. Když už během svatby kradou muži, většinou si odnášejí sklenice nebo lahve s alkoholem.
Co si tedy z hotelu můžete odnést a co už z vás dělá zloděje? Hotelům nevadí, když si odnesete toaletní potřeby, jako jsou lahvičky se šamponem nebo mýdlem. Jsou tu pro vás. Kvůli jejich skladnosti si je lidé často berou sebou třeba do tělocvičny a dělají tak hotelu zadarmo reklamu. Kromě toho by ty načaté stejně skončily v koši. Vzít si můžete i levné jednorázové trepky. Opakovaně se nedají použít a hotely vítají, když je hosté využívají, protože alespoň neušpiní koberce. Kvůli propisce nebo bloku vás taky nikdo nevytahá za uši. Udělají stejnou reklamu jako lahvička mýdla. Luxusnější hotely vám dokonce odpustí, když odkráčíte i s jejich deštníkem.
Oproti tomu nacpat si do kufru ručník s logem hotelu, povlečení nebo župan, je za hranou. Respektive je to považováno za krádež a cena zboží vám bude stržena z účtu. Většina lidí v tom má jasno, ale pro jistotu: polštáře si domů přibalit nemůžete, dalším hostům bych chyběly.
Stejně tak nelze vyrabovat minibar a myslet si, že vám to jen tak projde. Hotely pracují na stále rafinovanějších způsobech, jak tomu učinit přítrž. Kvůli hostům, kteří vypijí obsah láhve a pak ji doplní vodou, instalují hotely do minibarů senzory, které rozpoznají, že se s lahví manipulovalo.
Většina hotelů proti drobným zlodějíčkům většinou nic nepodniká a ztráty na majetku už předem zahrnuje do svého rozpočtu. Některé hotely mají ale své černé listiny a hosty, kteří na pokojích opakovaně kradou, neubytují. Jiné se zase snaží krádežím předcházet. Třeba tím, že vybízejí hosty, aby si věc, která se jim líbí, koupili. Ať už je to obraz nebo sada ručníků.