TopStar

21. dubna 2015 17:55

Petr Cífka

Pořiďte si fáro, které proslavil Paul Walker! Tahle Toyota je dražší než Ferrari!

Ikonická oranžová Supra a jedno z nejslavnějších tuningových aut stříbrného plátna se vydraží za miliony!

Pokud si vzpomínáte na první díl Rychle a zběsile, určitě máte někde zastrčený i obrázek krásné oranžové Supry s výraznými polepy. Přesně v tuningové tradici devadesátých let mělo tohle auto výrazná kola, výrazné křídlo (ještě větší než u sériové verze) a samozřejmě charakteristické podsvícení podvozku. Když v závěrečné scéně filmu "porazila" starý americký sval v podobě Dodge Charger, který řídil Vin Diesel, stala se japonská Toyota Supra tuningovou modlou. A asi prvním opravdu slavným autem ze série Rychle a zběsile.

Není tedy divu, že ho teď po premiéře sedmičky – jako vzpomínku na začátky Rychle a zběsile a hlavně Paula Walkera – prodává jeho majitel a původní stavitel Eddie Paul. Vyvolávací cena bude cca pět milionů korun, ale očekává se, že kvůli sběratelské hodnotě by se mohla vyšplhat o dost výš.

Filmová Supra přitom není bůhvíjak rychlá. Je osazená standardním třílitrovým motorem, který se dával do základní varianty modelu, a disponuje výkonem pouhých 220 koní, což při pohledu na její agresivní zevnějšek přece jenom není nic moc. Za sedačkami jsou sice láhve s tekutým dusíkem, ale jde jenom o ozdobu, takže auto nebude trhat asfalt. Jeho hodnota je prostě jinde.

Přesto je Supra obrovským vítězem, zvlášť pokud si vzpomenete na scénu z filmu, kdy Paul Walker s Vinem Dieselem zastaví na křižovatce, kde stojí Ferrari 355 Spider. Walker směrem k řidiči prohodí: "Pěkná kára. Kolik tak stojí?" přičemž navoněný playboy odsekne: "Víc, než si kdy budeš moct dovolit, kámo." Následuje závod, ve kterém Supra Ferrari deklasuje navzdory jeho vyšší ceně.

A dneska? Zrovna tohle Ferrari se vyrábělo ve velkých číslech, takže jde jeho cena spíš dolů, na rozdíl od Supry, která už se téměř nedá sehnat. Zatímco v době natáčení byla opravdu spíš sporťákem za pár babek, který se v USA přestal prodávat kvůli malému zájmu zákazníků, o patnáct let později vás její pořízení vyjde dráž než v případě onoho Ferrari. Konkrétně budete muset z kasičky vydolovat přes milion korun. Pokud však narazíte na tuningem nedotčený exemplář, můžete si být jisti, že jeho cena bude jenom stoupat.

video

V Rychle a zběsile 7 mimochodem Toyota Supra opisuje pomyslný kruh, když v nádherném bílém exempláři odjíždí Paul Walker za horizont ve své poslední scéně.

Sdílejte článek

Přečtěte si také