Ve věku 70 let zemřel legendární jezdec Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda

Zemřel šampion Formule 1, Rakušan Niki Lauda (†70). Trojnásobný mistr světa skonal 20. května v rodinném kruhu, informovala agentura APA. Lauda trpěl mnoha zdravotními problémy, jen loni podstoupil po náročné chřipce transplantaci plic. Oficiální příčina úmrtí prozatím není známá.
Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Před pár dny se objevily informace o tom, že je trojnásobný šampión z let 1975, 1977 a 1984 a nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda znovu v nemocnici, konkrétně kvůli problémům s transplantovanými ledvinami. Podle švýcarského deníku OE24 měl podstoupit dialýzu.

‚‚S hlubokým smutkem oznamujeme, že náš Niki skonal v pondělí v kruhu svých nejbližších. Jeho neúnavná činorodost, jeho přímočarost a jeho odvaha zůstanou pro nás pro všechny vzorem a měřítkem,‘‘ uvedla rodina oficiální oznámení pro agenturu APA.

ilustrační obrázek
Autor: instagram/@cinghio696 ilustrační obrázek

Niki Lauda se zasloužil o ocenění nejen jako pilot Formule 1, ale i jako byznysman. Jeho rodina se nechala mnohokrát slyšet, že je na Nikiho pyšná mimo jiné za jeho přímočarost a odvahu, díky kterým byl v byznysu nejednou úspěšný.

ilustrační obrázek
Autor: instagram/@life_style.guide ilustrační obrázek

Prvního srpna roku 1976 měl Niki Lauda vážnou nehodu, která se vryla do povědomí široké veřejnosti. Při závodu v Německu se vůz Ferrari dostal a pilot narazil do plotu, chvíli po tom do jeho narazil jeho konkurent Lunger. Vůz začal hořet a palivová nádrž explodovala, Lauda nehodu jako zázrakem přežil. Při této havárii utrpěl vážné popáleniny, které byly dodnes patrné. Přišel o značnou část pravého ucha, vlasy a měl zraněná víčka. Následkem toho podstoupil několik plastik obličeje. Právě po nehodě začal závodník nosit kšiltovku a později se dohodl se sponzory, že by šlo zároveň o dobrou reklamu.

Za měsíc a půl po nehodě se Niki Lauda rozhodl znovu usednout za volant závodního vozu a snažil se až do konce obhájit titul. To se mu nepodařilo o jediný bod, titul získal James Hunt. O rok později získal Lauda titul zpět (Ferrari), další vyhrál v roce 1984 (McLaren).

Po odchodu z F1 se stal pilotem a majitelem společnosti Lauda Air. Všechny akcie ovšem k roku 2003 prodal. Později založil leteckou společnost Niki. Niki Lauda byl komentátorem na německé televizní stanici RTL a patřil mezi nejuznávanější odborníky v oboru.

Reklama
Reklama