CNN Prima News Dan Ťok

Dan Ťok

Výpis příspěvků ke štítku „Dan Ťok“

Dokončená dálniční síť, dráha na letiště či první rychlovlaky. Jak by mělo vypadat Česko 2030

Přestože infrastrukturní stavby v posledních dekádách nerostly takovým tempem, jak by si čeští mohli přát, úřady slibují, že by se to mělo v příštích letech změnit. Vláda věří, že základní dálniční síť bude dokončená do roku 2030, ve stejném roce by měli mít lidé také možnost cestovat na prvních úsecích vysokorychlostních železnicí nebo vlakem z centra Prahy na Letiště Václava Havla. Podívejte se, jak by podle slibů mělo Česko v roce 2030 vypadat.

Rekordmani v čele vlády a ministerstev: Jak si stojí Babiš proti Zemanovi?

Jan Lipavský (Piráti), Jana Černochová (ODS) nebo Petr Gazdík (STAN). To jsou jen některá ze jmen nových ministrů, kteří usednou v nastupující vládě koalice Spolu se Starosty a Piráty. Kdo jsou jejich předchůdci a kdo v české historii ovládal jednotlivé resorty nebo post premiéra nejdéle? Podívejte se na přehledný graf rekordmanů i těch, kteří se v křesle ohřáli jen pár dní.

Povolit na českých dálnicích 150 km/h? Nová vláda je pro, na Západě naopak zpomalují

Nastupující vláda Petra Fialy (ODS) navrhuje, aby se na některých úsecích dálnic mohlo jezdit až 150 km/h. Že by čeští řidiči mohli více šlápnout na plyn, však jde proti trendu, kterým se ubírá západní Evropa. V některých státech naopak zvažují snížení nejvyšší povolené rychlosti. V Česku byl navíc již jednou podobný nápad odmítnut. Bývalý ministr dopravy Dan Ťok tehdy upozorňoval, že české dálnice nejsou na vyšší rychlost stavěné.

Výstavba D1 byla za vlády Petra Nečase dobou temna, řekl Havlíček a ocenil Ťoka

Týden před volbami do Poslanecké sněmovny by se měla opět kompletně otevřít dálnice D1. Náhoda? Vicepremiér a ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) v pořadu 360° na CNN Prima NEWS nicméně přiznal, že to není jen jeho zásluha. Pochválil své předchůdce, kteří sloužili ve vládách Bohuslava Sobotky (dříve ČSSD) a Andreje Babiše (ANO). Kritiku si od Havlíčka naopak vysloužil kabinet Petra Nečase (dříve ODS).

Havlíček otevře rekordní počet kilometrů dálnic. Poděkovat může vysmívanému Ťokovi

Ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) čeká úspěšný rok. Zatímco jeho předchůdci byli pravidelně pod palbou kritiky za směšné počty nově otevřených úseků dálnic, současný šéf resortu přestřihne ve volebním roce pásky hned u 46 kilometrů. To je více, než dokázal jeden z jeho předchůdců Dan Ťok za déle než čtyři roky ve funkci. Havlíček za to však může poděkovat především právě Ťokovi, který otevírané úseky začal stavět.

Zemanův kanál v plném rozsahu nejspíš nemá šanci. Stavbě brání životní prostředí

Příprava výstavby první části kanálu Dunaj-Odra-Labe vzbudila v posledních dnech poprask. Projekt, který by celkově stál víc než půl bilionu korun, však pravděpodobně v celém svém rozsahu nikdy nevznikne. Kromě rozporuplného ekonomického přínosu stojí v cestě vodnímu dílu především ekologické otázky. Navržené varianty koridoru se v podstatě nedokážou vyhnout lokalitám Natura 2000, které spadají pod patronaci Evropské unie.

Vláda plní Zemanův sen o propojení Dunaje a Odry. Blouznivý nesmysl, říká opozice

Aktualizováno

Vláda v pondělí schválila zahájení příprav první části vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe na řece Odře mezi Ostravou a polskými hranicemi. Stavbu dlouhá léta prosazuje především prezident Miloš Zeman. Je přesvědčen o její důležitosti a zmiňuje to v téměř každém ze svých veřejných projevů. Opačný názor má ale opozice a ekologové. Stavba koridoru by mohla začít po roce 2030. Labe zatím zůstává v rezervě.