Bezpilotní taxi pro dvě osoby. Rakouská společnost předvedla ve Vídni svou novinku

Rakouská letecko-kosmická společnost spolu se svým čínským partnerem poprvé v Evropě předvedla své bezpilotní „letecké taxi“. Dvoumístný dron se šestnácti vrtulemi vážící 340 kilogramů několik minut kroužil nad hřištěm vídeňské arény, kde sídlí fotbalový klub Austria Vídeň.
Dron EHang 216
Dron EHang 216
South China Morning Post / Youtube
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Letoun pojmenovaný EHang 216 je již podle spoluzakladatele čínského výrobce dronů EHang Derricka Siunga po testovací fázi připraven k sériové výrobě. Dokáže letět až 150 kilometrů v hodině po dobu téměř půl hodiny. Podle generálního ředitele FACC dokáže uletět vzdálenost mezi 50 až 70 kilometry v závislosti na naloženém nákladu.

Dron stojí přes sedm milionů korun

FACC již na svůj dron obdržela několik tisíc objednávek, přičemž největší zájem přišel doposud z Číny. Cena letounu se pohybuje okolo 300 tisíc eur (v přepočtu asi 7,7 milionu korun).

V rámci soutěže na trhu nových autonomních (bezpilotních) leteckých služeb, které nevyžadují přistávací dráhy, navázala společnost EHang strategické partnerství s rakouskou firmou FACC vlastněnou čínskou letecko-kosmickou skupinou AVIC. Konkurence v této oblasti zabírá široké spektrum společností – od leteckého giganta Airbus přes Uber až po AeroMobil.

Dopadne to jako v Robocopovi?

První stát na světě zavedl policejní drony se smrtícími zbraněmi!

Důležitá je regulace a pravidla pro létání dronů

Společnost v rámci svých služeb cílí na přepravu pasažérů na krátkou vzdálenost, průmyslového vybavení a nezbytného lékařského vybavení.

Bezpilotní létaní a drony již nejsou žádným sci-fi, ale technicky možnou realitou. Co ovšem brání ve větším objemu jeho rozvoji, je regulace. Budoucí právní rámec pro autonomní letouny by měl regulovat komunikaci s ostatními letadly a helikoptérami a nastavit pravidla pro tuto dopravu.

Reklama
Reklama