Bilance dopravních nehod: Oproti loňskému roku se více bourá i umírá. Každá čtvrtá oběť je motorkář

Statistiky mluví jasně - oproti loňskému roku se za první čtyři měsíce letošního roku zvýšil jak počet dopravních nehod, tak i zraněných a hlavně obětí. Navíc každý čtvrtý mrtvý na silnicích je z řad motorkářů. Jen za duben jich zemřelo jedenáct.
ilustrační foto
ilustrační foto
pixabay.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Během prvních čtyř měsíců letošního roku vyšetřovala Policie ČR celkově 31 621 dopravních nehod, při kterých zahynulo 132 osob (z toho 39 v lednu, 22 v únoru, 31 v březnu a 40 v dubnu). Dalších 569 bylo zraněno těžce a 6 678 lehce. Ve všech těchto ukazatelích byl zaznamenán meziroční nárůst. „Vyšetřovaných nehod bylo o 378 více. Bohužel se o 11 zvýšil i počet jejich obětí. Narostly i počty zraněných, těch těžce o 14 a lehce o 453,“ uvedl dopravní expert Týmu silniční bezpečnosti Roman Budský.

Do konce dubna zahynulo na českých silnicích celkem 64 cestujících v osobních automobilech (z toho bylo 50 řidičů a 13 spolujezdců) a 41 chodců. „Vinou samotných chodců přišlo o život sedm lidí, což je o šest více než loni,“ upozornil Budský.

Počet dopravních nehod za první tři měsíce oproti loňsku stoupl

Oproti loňsku přibylo obětí dopravních nehod. Nejčastěji se bourá uprostřed týdne

Každá čtvrtá oběť dopravní nehody byl motornář

Dalších 13 obětí bylo z řad motorkářů. „Počet mrtvých motocyklistů byl sice stejný jako loni, ale během samotného dubna jich přišlo o život 11. Oproti loňskému dubnu to je více o sedm obětí. To současně znamená, že každý čtvrtý usmrcený byl motocyklista,“ doplnil Roman Budský. Během dubna pak zahynulo dalších 14 cestujících v osobních vozidlech, 10 chodců, čtyři cyklisté a jedna osoba v nákladním automobilu.

Vůbec nejvíce lidí zemřelo vinou řidičů motorových vozidel. „Podrobnější pohled na statistiky nehod ukázal, že zaviněním řidičů osobních automobilů zemřelo 96 lidí, dalších 10 pochybením šoférů nákladních vozidel a dva zaviněním řidiče autobusu,“ popsal Budský s tím, že motorkáři mají na svědomí osm lidských životů a tři smrtelné nehody šly na vrub řidičům, kteří od nehody ujeli. Dalších pět obětí pak zemřelo chybou cyklistů a sedm pochybením na straně chodců.

Reklama
Reklama