Boj o reklamní plochy se vyostřuje! DPP došla trpělivost, podal trestní oznámení na Rencar

Spor mezi Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) a společností Rencar má další vývoj. DPP dnes podal na Rencar trestní oznámení z důvodu poškození cizích práv, pomluvy a křivého obvinění! Největší městská společnost o tom informovala v tiskové zprávě.
ilustrační foto
ilustrační foto
Pixabay

reklama

Současně v předžalobní výzvě DPP vyzývá firmu Rencar, aby se "zdržela protiprávních zásahů do jeho pověsti." Dopravní podnik dále uvedl, že se nenechá zastrašovat praktikami Rencaru a bude pokračovat v poptávkových řízení na reklamní plochy, díky kterým prý získává značně vyšší příjem než doposud od Rencar kvůli nevýhodné smlouvě, kterou již dva soudy označily za neplatnou.

Podle DPP měla společnost Rencar během prázdnin šířit "lživé a zavádějící informace" s cílem poškodit dopravní podnik. Motivem měla být snaha donutit DPP, aby pokračoval v plnění nevýhodné smlouvy. „Je nám upřímně líto společnosti Rencar, že se místo férového podnikání uchyluje k šíření zavádějících a lživých sdělení a skrze obstrukce se snaží dosáhnout svých obchodních zájmů,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP. „Nedělá nám radost podávat trestní oznámení a používat tento nástroj, který si firma Rencar zvykla sama nadužívat. Je to ale právě firma Rencar, která nás k takovému kroku dotlačila svým jednáním. My musíme a chceme chránit dobré jméno DPP,“ dodal Witowski.

 

Trestní oznámení podala i protistrana o prázdninách

Firma Rencar z mezinárodní skupiny JCDecaux podala už koncem července trestní oznámení na DPP kvůli pronájmu tzv. citylight vitrín v metru, které od července převzala firma BigBoard. Zástupci firmy v pondělí novinářům řekli, že poptávkové řízení bylo podle nich netransparentní a DPP jím vznikla škoda asi 130 milionů korun, nevýhodná byla podle nich i další řízení.

ilustrační foto

Rencar útočí na Dopravní podnik trestním oznámením. DPP podá trestní oznámení na Rencar kvůli poškození dobré pověsti

O platnost smlouvy o reklamu se Rencar a DPP soudí od roku 2016. Smlouva z roku 1997 měla platit do roku 2031 a zahrnuje pronájem desítek tisíc reklamních nosičů na dopravních prostředcích, v metru nebo na zastávkách. Podnik ji vypověděl poté, co ji vedení DPP a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou. Zároveň zpětně napadl její platnost. 

reklama

reklama