Češi si loni na internetu přehráli přes 3 miliardy videí. Na špici byly zábavné pořady, na chvostu naopak dokumenty

V minulém roce si obyvatelé České republiky na internetu přehráli zhruba 3,2 miliardy on-line videí, informoval na svém webu Český statistický úřad. Přes dvě třetiny z přehrávaného obsahu tvořila reklama. Nejoblíbenější jsou lifestylové a zábavné pořady, naopak nejméně oblíbené dokumenty a vzdělávací obsah.
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Pixabay

reklama

Nejoblíbenější jsou u tuzemských internetových uživatelů zábavné a lifestylové pořady, jejichž podíl představoval u spuštěného nereklamního obsahu 37 procent. Možná překvapivě jsou u Čechů relativně oblíbené také zpravodajské a publicistické pořady, jejichž podíl tvořil 23 procent. Dále tuzemští uživatelé internetu sledovali on-line filmy a seriály (16 procent) a sport (8 procent). Nejmenší úspěch měly v roce 2018 u Čechů dokumenty a vzdělávací nahrávky, jejichž podíl na přehrávaném obsahu činil 2 procenta.

Internetová videa zábavou především mladých

Podle Milana Dedery z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ jsou internetová videa oblíbenou zábavou především u mladých lidí. „V roce 2018 je na stránkách určených ke sdílení nebo streamování, jako jsou například Youtube nebo Twich, sledovalo téměř 90 procent obyvatel České republiky ve věku 16 až 24 let,“ uvedl.

Sledování platforem na internetu
Autor: Reprofoto: ČSÚ Sledování platforem na internetu

 

Mladí lidé také podle studie ČSÚ upřednostňují sledování neplacených katalogů pořadů (jako je třeba archiv pořadů TV Prima) a videí ze stránek určených ke sdílení (například YouTube). U starších věkových kategorií tato obliba výrazněji klesá, zatímco u on-line sledování televize s přibývajícím věkem klesá obliba spíše pozvolna.

Videa na placených platformách typu Netflix si v roce 2018 přehrála jen 4 procenta Čechů. Naopak neplacená videa si přehrálo 26 % Čechů, což je o pět procentních bodů více než před dvěma lety. Necelá čtvrtina Čechů pak sleduje televizi přes internet. Tento podíl zůstává v posledních letech na stejné úrovni.

reklama

reklama