Co vás pálí: Když pojišťovny jen slibují a stát nekoná

Tři v jednom! Slogan naznačující výhodu ve finančním sektoru nefunguje. Své o tom vědí klienti pojišťoven, kteří na začátku milénia uzavřeli investiční životní pojištění. Mělo jít o pojištění, investování a spoření zároveň. Na slibovaný zisk čekají klienti marně. Úřad, který má pomáhat, dělá mrtvého brouka.
Investiční životní pojištění – výhodná investice, nebo obyčejný podvod?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nefunkčnost produktu potvrzuje poslanec Patrik Nacher, který má v oblasti financí velké zkušenosti z doby, kdy bojoval s bankovními poplatky: „Když se někomu nabízí, že má produkt, který je pojistkou, spořením i investováním, tak asi je někde zakopaný pes." Pod jeho slova by se podepsaly tisíce klientů, kterým investiční životní pojistka jen prodělává. 

„Z nabídky finančních produktů je investiční životní pojištění ten vůbec nejnákladovější produkt, který si lze vybrat," říká finanční analytik Michal Procházka. Produkt je totiž zatížen skrytými poplatky, které si pojišťovny účtovaly, ale klientům to neřekly. Tisíce z nich se teď obracejí na finančního arbitra nebo na soudy a chtějí své peníze zpět.

Jak dostat od pojišťovny, co vám náleží?
Jak dostat od pojišťovny, co vám náleží?

Podveden se cítí i pan Český, který financím rozumí, protože dlouhá léta  pracoval v bankovním sektoru. Vypočítal si, že teprve po třiceti letech by z pojištění dostal stejné peníze, jaké tam vložil. O kauze jsme vám říkali už asi před půl rokem. Od té doby se přeci jen něco změnilo. „V lednu letošního roku nejvyšší soud na takovém širším kolegiu, což znamená, že se sešlo  větší množství soudců a dohodli se a přijali judikát, který jednoznačně stanovuje, že pokud  pojišťovny nemají prokázáno, že informovali správně klienta o způsobu vybírání poplatků a o všech poplatcích, tak jsou jejich smlouvy od začátku neplatné," říká mluvčí podvedených klientů Jiří Chvojka. To je naděje pro tisíce lidí, kteří zjišťují, že naletěli.

Mezitím právníci odhalili další skrytý poplatek. A ne malý. Česká pojišťovna ho naúčtuje ve chvíli, kdy klient chce ukončit smlouvu. A nejsou to sankce za předčasné ukončení, jak si možná myslíte. O jaký poplatek jde? A co na to samotná pojišťovna? Jak se k celé kauze staví finanční arbitr a Česká národní banka, která má ze zákona dohled nad pojišťovnami? Podívejte se na další díl pořadu Co vás pálí. 

Reklama
Reklama