Havlíček se ujal Ministerstva dopravy. Babiš: Kremlík náměstkem nebude a resorty se slučovat nebudou

Premiér Andrej Babiš dnes jmenoval do funkce ministra dopravy Havlíčka, který zároveň řídí resort průmyslu a obchodu. Stalo se tak poté, co byl z funkce odvolán Kremlík za předraženou zakázku elektronických dálničních známek.
Premiér Andrej Babiš uvedl, že Vladimír Kremlík nebude náměstkem

Odvolaný ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) nebude na ministerstvu náměstkem. Po uvedení Kremlíkova nástupce Karla Havlíčka (za ANO) do funkce to novinářům řekl premiér Andrej Babiš (ANO). Hnutí ANO, kterému Babiš předsedá, podle něj nerozdává trafiky.

Pozice politických náměstků je dědictvím po „tradičních politických stranách“ a pod Havlíčkem nebude žádná zřízena, uvedl ministerský předseda. Další Kremlíkovo působení na ministerstvu záleží na Havlíčkovi.

Babiš také odmítl tvrzení, že se má Ministerstvo dopravy sloučit s Ministerstvem průmyslu a obchodu. „Žádná ministerstva se neslučují, není to v plánu a není to ani možné, je to kompetenční záležitost, záležitost toho, že nemáme většinový systém,“ prohlásil Babiš.

Když v pondělí oznámil, že Havlíček povede vedle průmyslu i dopravu, mluvil Babiš o tom, že Havlíčkův nástup může být základem perspektivní fúze resortů. V pozdějších vyjádřeních hovořil i o pozitivech sloučení dalších ministerstev.

Havlíček: Sporná zakázka bude ukončena

„Já jsem nepřišel na Ministerstvo dopravy poučovat, přišel jsem na Ministerstvo dopravy pomoci,“ řekl dnes novinářům Havlíček.

Následně uvedl, že sporná zakázka, která stála místo jeho předchůdce, bude na základě konstruktivní dohody ukončena bez jakýchkoli sankcí. Chystá navíc i novou strukturu Ministerstva dopravy. Znamená to výběrová řízení na všechny sekční náměstky. Chce se sejít s ředitelem SFDI.

Zakázku dálničních známek chce nový ministr dopravy stihnout v původním časovém harmonogramu. Tedy, aby se ještě letos dokončila a e-známky tak mohly fungovat od začátku příštího roku.

Havlíček plánuje pokračovat v prioritách minulého vedení. Některé projekty jsou už rozpracované nebo se dokončují, a proto se podle něj už nemohou měnit. Letos by se tak mělo zprovoznit 75 kilometrů dálnic, včetně modernizovaných částí D1. Plán dále počítá se zprovozněním 49 kilometrů zrekonstruovaných železnic.

Nový ministr se chce také věnovat financování staveb, konkrétně má zájem o větší podíl tzv. PPP investic, do kterých se zapojují soukromé subjekty. PPP investice by se měla poprvé vyzkoušet při stavbě 32 kilometrů dálnice D4. Zároveň počítá s využitím peněz z evropských fondů.

Podle Babiše by měl Havlíček vést Ministerstvo průmyslu a obchodu spolu s Ministerstvem dopravy do konce volebního období. Ke spojení rezortů ale nedojde, Havlíček tak bude šéfovat dvěma ministerstvům naráz.

reklama