Hvězdné války? YouTube se chystá postavit TikToku v „kraťasech“

Online služba pro sdílení videí YouTube připravuje konfrontaci s virální senzací jiné sociální sítě TikTok a chystá uvedení vlastní platformy pro sdílení krátkých videí, uvedl server Daily Mail.
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Reprofoto: YouTube

reklama

Nová funkce YouTube se má podle dostupných informací jmenovat „Shorts“ (Kraťasy) a bude dostupná v rámci současné aplikace YouTube app. Tvůrci pak v souvislosti s novou funkcí mají mít při tvorbě videí podobných jako na TikToku výhodu v rozsáhlém katalogu licencované hudby.

Uniklých detailů je zatím poskrovnu

Uniklé detaily o chystané funkci jsou zatím velmi vzácné – není například známo, kdy mají být „Shorts“ zpřístupněny, či jaký bude časový limit nahrávaných videí. Funkce však měla být údajně potvrzena ředitelkou YouTube Susan Wojcickiovou v podcastu s reportérem Dylanem Byersem z MSNBC, který má být uveřejněn v tomto měsíci.

Novinář nedávno tweetoval: „Tohle je potenciálně velké… A bonus: šéfka YouTube Susan Wojcickiová a já jsme mluvili o TikToku v podcastu, který bude odvysílán později v tomto měsíci.“

Brazilský prezident na tiskové konferenci v polovině března

Twitter, Facebook a Instagram mažou příspěvky brazilského prezidenta, který zpochybňuje některá opatření proti COVID-19

TikTok je čínská aplikace vyvinutá pekingskou společností ByteDance, u níž se do konce roku očekává, že jenom ve Velké Británii má mít do konce roku více než milion uživatelů. Aplikace je velmi oblíbená především u dětí a mladých lidí.

V lednu nejstahovanější aplikací vůbec

V lednu byl TikTok vůbec nejstahovanější aplikací jak na mobilních online obchodech Google Play Store, tak Apple App Store. Podle analytického webu SensorTower byl TikTok v lednu celosvětově nejstahovanější aplikací pro sociální média na světě se 104,7 milionu uživatelských instalací. Ve srovnání s lednem předchozího roku šlo o 46procentní nárůst, díky kterému se aplikace dostala před Instagram, Facebook nebo Twitter.

Ačkoliv je YouTube, co se videoobsahu týká, nadále s více než dvěma miliardami uživatelů měsíčně jedničkou, evidentně se bude snažit držet krok s měnícími se požadavky a trendy.

reklama

reklama