S opravdu netradiční výzvou přišel dublinský katolický kněz Desmond O´Donnell. Podle něj by křesťané měli přestat používat výrazy, jako jsou Vánoce nebo Velikonoce, protože vlivem společnosti a marketingových tahů, dávno ztratily svůj pravý význam. Informoval o tom server RT.
Vše začalo, když pekařství Greggs ve své vánoční reklamě nahradilo Ježíška klobásovou rolkou. Katolický kněz O´Donnell na kauzu reagoval slovy, že Vánoce už dávno „odnesl Santa se sobem“.
„Ztratili jsme Vánoce, stejně, jako jsme ztratili Velikonoce. To slovo bychom měli nejlépe úplně vypustit. Už dávno nám ho sebrali a my si to musíme pouze uvědomit a přijmout,“ řekl podle britského Guardianu kněz.
Kněz přišel s myšlenkou nahradit slovo Vánoce nějakým jiným slovem či slovním spojením, například používat „Narození Páně“. Ve svém prohlášení také zdůrazňuje, že se rozhodně nechce navážet do nevěřících. „Snažím se jen zachránit podstatu Vánoc pro věřící tím, že se vzdám slova Vánoce a nahradím ho nějakým jiným slovem,“ vysvětluje své myšlenky duchovní.
O´Donnell chce, aby si věřící uvědomovali, jaká je pravá hodnota slova Vánoce a co z něj moderní život, obchod a společnost udělala. Vánoce jsou podle kněze obětí komerce a on si jen přeje, aby věřící měli možnost a prostor pro oslavu vánočních svátků tak, jak tomu bylo dřív.
Jsem pro, aby si křesťané o Vánocích zašli na jídlo, sklenku vína, ale komerce obecně, nikdy není cesta k úspěchu. „Má náboženská zkušenost s opravdovými Vánocemi je stejně jako u mnohých dalších velmi hluboká a skutečná.“
Duchovní také uvedl, že je mu jasné, že církev jen tak neopustí od tradičního slova Vánoce, ale varuje, že to v budoucnu bude mít své důsledky. „Sekularizace a moderní život budou pokračovat v plundrování církve,“ dodal kněz podle RT.