KOMENTÁŘ LUKÁŠE KOVANDY: České firmy nabízí téměř nejvíce benefitů v rámci EU!

Benefit v podobě pracovního mobilu či notebooku poskytuje v ČR 83 % zaměstnavatelů, jde o jedno z nejvyšších čísel v celé EU.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

reklama

Čeští zaměstnavatelé jsou vůči svým zaměstnancům poměrně velkorysí. Nešetří benefity v podobě pracovního mobilu, tabletu nebo notebooku. V loňském roce je podle zveřejněných údajů Eurostatu poskytovalo svým pracovníkům hned 83 procent tuzemských firem a podniků s deseti a více zaměstnanci. To je jedno z nejvyšších čísel v celé EU. Průměr za EU totiž činí 68 procent.

Největší podíl zaměstnavatelů, kteří zmíněné benefity poskytují, vykazují skandinávské země Finsko (96 procent), Dánsko (92) a Švédsko (87). Následuje Chorvatsko a Litva (shodně 86 procent) a na šesté příčce pomyslného žebříčku je tedy už Česko. Zajímavý je rozdíl proti Slovensku, kde zaměstnance mobilním zařízením vybavuje pouze 62 procent tamních zaměstnavatelů, tedy o zhruba dvacet procentních bodů méně než v ČR. Nejméně velkorysí jsou vůči svým zaměstnancům v EU v Bulharsku (46), Řecku (56) a Rumunsku (58).

Čas dluhů...

KOMENTÁŘ LUKÁŠE KOVANDY: Česko má nejnižší dluh za posledních deset let

V případě benefitu typu mobilního zařízení nemusí jít vždy jen o velkorysost zaměstnavatele, ale také o touhu mít zaměstnance lépe pod kontrolou. Každopádně z hlediska ekonomiky jako celku je větší rozšíření pracovních mobilních zařízení přínosné, neboť zvyšuje efektivitu a produktivitu práce. Z tohoto hlediska je tedy umístění Česka třeba vnímat jako jednoznačně pozitivní – a zvláště po přihlédnutí k tomu, že česká ekonomika je prakticky nejprůmyslovější v celé EU. Přitom v průmyslu, například ve směnném provozu v průmyslovém závodě, lze mnohdy předpokládat menší potřebu mobilní komunikace než třeba v segmentu služeb. Zaměstnavatelé v ČR se rozšiřováním nabídky benefitů snaží oslovit potenciální zaměstnance a udržet si ty stávající – zvláště v posledních letech, kdy je situace na tuzemském trhu práce vysoce napjatá, takže si zaměstnavatelé musí vhodné zaměstnance předcházet.  

reklama

reklama