KOMENTÁŘ: Manuál „vítače“. Několik prověřených tipů pro promigrační politiky, novináře, umělce či aktivisty z neziskovek

Jsem si vědom, že řada osob náruživě vítajících a obhajujících migraci z třetího světa to má s názvoslovím a argumenty poměrně těžké. Dovolil jsem si proto pro ně sepsat stručný manuál, tzv. "Manuál vítače" s několika zásadními body, které by v rámci svých výroků, článků atd. neměli opomíjet, případně by je měli alespoň reflektovat. Vycházím z několikaleté hluboké analýzy tématu uprchlické krize (resp. migrační invaze).
Papež žehná migrantům
Papež žehná migrantům
Vatican news / Facebook

reklama

1. Ekonomický migrant = vděčný uprchlík utíkající před válkou nebo jinými represemi

2. Uprchlíci (nikoliv migranti) jsou především ze Sýrie a prchají před Asadem nebo ISIS (*druhou část tohoto bodu je v současnosti nutné přehodnotit)

3. Mezi uprchlíky (nikoliv migranty) jsou zejména syrské ženy a děti, rodiny s dětmi, případně staří lidé

4. Muži, kteří mezi uprchlíky prakticky nejsou, jsou zejména syrští inženýři nebo lékaři

5. V rámci textu uveďte jistý (nejlépe co nejvyšší) počet utonulých uprchlíků (nikoliv migrantů) za poslední dobu s odkazem, že na jejich utrpení máme podíl my všichni. Počet záleží na uvážení autora

6. Vyberte fotografii „plnou emocí“. Vhodné jsou zejména snímky malých dětí (v tomto případě afrických nebo blízkovýchodních); pokud lze s výrazem utrpení či smutku ve tváři, v nejlepším případě se slzami v očích; alternativně můžete využít fotografie žen nebo starých lidí

7. Poznamenejte, že Češi byli za komunismu také uprchlíky a že jejich nynější obava z migrace vychází z dlouhodobé izolace za železnou oponou, z jejich malosti a zaprděnosti v české kotlině; vhodné uvést, že většina Čechů uprchlíka (nikoliv migranta) nikdy neviděla

8. Uprchlíci nás obohatí, mají ekonomický a demografický potenciál – sníží nezaměstnanost a pomohou omladit a zachovat „vymírající“ evropský kontinent

9. Osoby nesouhlasící s uprchlickou vlnou (nikoliv migrační invazí) označujte následujícími výrazy: xenofob, rasista, nacionalista, populista, pravicový extremista, islamofob

10. Vždy upozorněte, že uprchlická vlna rapidně klesla (realita není podstatná)

11. Jako podpůrné emotivní argumenty využívejte například: naše křesťanské hodnoty, evropskou prosperitu, humanitu, lidská práva, hladomor, nedostatek vody a jiných surovin ve světě, klimatické změny

12. Nikdy nepoužívejte slovo „problém“. Migrace a vše, co s ní souvisí, není „problém“, migrace je „výzva“

13. Přidejte citaci stejně pokrokově smýšlejícího člověka, kterého nazvete „odborníkem“ nebo „expertem“ (ať už na cokoliv)

14. Přidejte citace uprchlíků. Můžete využít autentické, pomoci uprchlíkům s formulacemi, nebo je i formulovat sami

ilustrační foto

KOMENTÁŘ: Bavoři zintenzivní příhraniční kontroly. Nakazili se xenofobií a populismem? Nebo zdravým rozumem?

Výběr doporučených citací:

„Všechno jsme museli opustit. Neměli jsme čas, cokoliv si vzít. Šlo nám o život každou vteřinu. Děkujeme Bohu (nikoliv Alláhu), že jsme tuto strastiplnou cestu, na rozdíl od mnoha jiných, přežili.“

„Myslel/a jsem, že je to náš konec. Člun začal nabírat vodu. Ženy a děti okolo křičely. Prosil/a jsem Boha (nikoliv Alláha), aby si vzal mě a děti pomohl zachránit.“

„Ani jeden den si nikdo z nás nemohl být jist svým životem. Asad (ISIS/íránský režim...) nás obral o vše. Musel/a jsem utéct ze země, i když jsem věděl/a, že tím riskuji svůj život. Nepřál/a bych to nikomu zažít.“

„Chceme se spolu s dětmi stát platnými členy evropské společnosti, sdílet evropské hodnoty a podílet se na evropské prosperitě. Chceme se co nejdříve naučit váš jazyk a začít tady nový život.“ (citace vhodná pro ekonomická média)

Doporučení na závěr

V rámci zachování správného smýšlení a uvědomělosti doporučujeme zakázat pod články diskuze, případně je nesledovat.

Autor prohlašuje, že výše uvedený manuál je zcela smyšlený, není založen na pražádných reáliích a má býti chápán jako nadsázka, nikoliv použit v praxi. Manuál vychází z textu vytvořeného před dvěma lety na autorově blogu.

reklama

reklama