Lidé mají koronaviru dost. Žízní po pozitivních zprávách

Potřeba hledat na internetu pozitivní zprávy se v současné době uprostřed stresujících okamžiků stává stále intenzivnější.
Graffiti v New Yorku se snaží situaci pandemie odlehčit
Graffiti v New Yorku se snaží situaci pandemie odlehčit
foto CNN

reklama

Podle analýzy webu Google Trends jsou stále vyhledávanější webové stránky specializující se na zprávy optimističtějšího ražení. Četnost vyhledávání pozitivních témat vzrostla oproti začátku letošního roku pětinásobně.

Web Google Trends ve svém článku tvrdí, že vyhledávání „dobrých zpráv“ dosáhlo v dubnu úrovně, která je více než dvojnásobná od roku 2004, kdy Google začal publikovat vyhledávací údaje. Ještě před několika měsíci bylo vyhledání „dobrých zpráv“ na pouhé čtvrtině současných - dubnových hodnot.

Web Google Trends své tvrzení opírá o údaje webu Ahrefs.com, které naznačují, že hledání  pozitivních zpráv dosahovalo v prosinci 2019 v průměru zhruba 78 000 vyhledávání měsíčně, zatímco v současné době se vyhledávání optimistických témat přibližuje více než půl milionu vyhledávání měsíčně.

Také zakladatelka webu Good News Geri Weis-Corbleyová tvrdí, že stránky v minulém měsíci zaznamenaly 10 milionů návštěvníků, což je trojnásobek toho, co web dosahoval při jeho založení koncem roku 1990. „Lidé nám nyní zasílají odkazy na pozitivní, inspirativní události, které se dějí v jejich sousedství, městech, zemích jejich původu. Máme hodně dobrých zpráv, které předáváme dál,“ říká a dodává, že stejný trend bylo možno vypozorovat po teroristickém útoku 11. září v roce 2001, nebo v době ekonomické krize roku 2008.

smích

Koronavirus dlouho nevydrží, jelikož ho vyrobili v Číně aneb Vtipy o koronaviru pro odlehčení situace

Rubriky optimistických témat na svých webech založila další média jako The Guardian, Fox News, The Huffington Post nebo Yahoo! - stejně tak CNN uvádí, že poslední dobou její speciál Good Stuff (volně přeloženo „Správné věci“) zaznamenal padesátiprocentní nárůst zájmu. Ashley Muddimanová z Centra pro mediální studia na Kansaské univerzitě tvrdí, že pozitivní zprávy jsou způsobem, jak lidem pomoci vyrovnat se s nastalou situací. „Myslím, že lidé chtějí vidět řešení a pracovat spíše na něm, než aby se navzájem o problému hašteřili,“ dodává.

reklama

reklama