Mediální výchova: Hloupost nebo základ mediální gramotnosti mladých lidí?

Podle průzkumu agentury Median více než čtvrtina učitelů vyučujících mediální výchovu, důvěřuje dezinformačním a alternativním webů. Podle učitele a spoluzakladatele Aliance pro otevřené vzdělávání Michala Kaderky se nejedná o samostatný předmět ale průřezové téma, o kterém rozhoduje škola. Její pointou je například umět si vyhledat informace a posoudit je. Předseda školského sněmovního výboru Václav Klaus ml. (ODS) její fanouškem není.
Mediální výchova: Hloupost nebo základ mediální gramotnosti mladých lidí?
Mediální výchova: Hloupost nebo základ mediální gramotnosti mladých lidí?
pixabay.com/escolaespai
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

„V současné chvíli se nám celá mediální výchova scvrkla jenom hoaxy a propagandu a to není mediální výchova, protože když se zaměříme pouze na tyto dvě oblasti, tak zase budeme řešit nějaký jiný problém, který vyvstane v souvislosti s médii,“ uvedl v online pořadu Názory bez cenzury učitel a spoluzakladatel Aliance pro otevřené vzdělávání Michal Kaderka.

Podle něj by měla vést k mediální gramotnosti. Bývalý ředitelů soukromého gymnázia a současný předseda školského výboru Václav Klaus mladší ale podobný předmětů moc velký fanoušek není. „Já patřím k lidem, kteří z toho tak trošku cítí takové to nebezpečí politického školeného družstva,“ upřesnil s tím, že on sám má mnohdy poněkud jiný názor než je ten většinový, a byl by velice nerad, kdy například i jeho blog byl kvůli tomu označen za dezinformační.

Jak moc ohrozí GDPR svobodu médií v České republice?

Názory bez cenzury: Jak moc ohrozí GDPR svobodu médií v České republice?

Problém může být u žáků z učilišť

Podle něj už jen to, že kantor vystupuje jako vzor a učí své žáky slušnosti jeden ke druhému a například je i motivuje ke čtení, je hodně edukativní. Škola má navíc podle něj zachovávat absolutní názorovou neutralitu, aby například některé děti nebyly pak pod tlakem zbytku svého kolektivu kvůli jinému přesvědčení.

Kaderka pak upozornil, že oba mají zkušenosti z velice dobrých gymnázií, kde mají studenti velmi dobré zázemí, problém podle něj nastává na učilištích, kde se mediální výchova neučí vůbec. „Máme tady momentálně 50 % populace, která je vydána na pospas dezinformacím a neví, jak si s tím poradit,“ upřesnil.

Na celý záznam pořadu Názory bez cenzury se podívejte zde:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama