Mediální výchova: Hloupost nebo základ mediální gramotnosti mladých lidí?

„V současné chvíli se nám celá mediální výchova scvrkla jenom hoaxy a propagandu a to není mediální výchova, protože když se zaměříme pouze na tyto dvě oblasti, tak zase budeme řešit nějaký jiný problém, který vyvstane v souvislosti s médii,“ uvedl v online pořadu Názory bez cenzury učitel a spoluzakladatel Aliance pro otevřené vzdělávání Michal Kaderka.
Podle něj by měla vést k mediální gramotnosti. Bývalý ředitelů soukromého gymnázia a současný předseda školského výboru Václav Klaus mladší ale podobný předmětů moc velký fanoušek není. „Já patřím k lidem, kteří z toho tak trošku cítí takové to nebezpečí politického školeného družstva,“ upřesnil s tím, že on sám má mnohdy poněkud jiný názor než je ten většinový, a byl by velice nerad, kdy například i jeho blog byl kvůli tomu označen za dezinformační.
Podle něj už jen to, že kantor vystupuje jako vzor a učí své žáky slušnosti jeden ke druhému a například je i motivuje ke čtení, je hodně edukativní. Škola má navíc podle něj zachovávat absolutní názorovou neutralitu, aby například některé děti nebyly pak pod tlakem zbytku svého kolektivu kvůli jinému přesvědčení.
Kaderka pak upozornil, že oba mají zkušenosti z velice dobrých gymnázií, kde mají studenti velmi dobré zázemí, problém podle něj nastává na učilištích, kde se mediální výchova neučí vůbec. „Máme tady momentálně 50 % populace, která je vydána na pospas dezinformacím a neví, jak si s tím poradit,“ upřesnil.