Nedostatek tuků v jídelníčku může vést až k poruchám imunity či depresím

Kladete si otázku, jestli jsou tuky v našem jídelníčku potřeba nebo zda bude nejlepší je při cestě za vysněnou postavou definitivně ze stravy vyškrtnout? Tuky jsou v poslední době velmi častým tématem mnohých z nás. Někteří to s jejich množstvím přehánějí a jiní se jim zase vyhýbají jako čert kříži a konzumují pouze nízkotučné výrobky. Ani jeden z těchto extrémů však nemá se zdravým životním stylem nic společného. K čemu jsou vlastně takové tuky dobré a které bychom měli upřednostňovat?
Ilustrační foto: Tuky v jídelníčku jsou nezbytné
Ilustrační foto: Tuky v jídelníčku jsou nezbytné
freepik.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Přesto, že jsou tuky bohatým zdrojem energie, neměli bychom je vynechávat. Měli bychom se však zaměřit zejména na ty, které našemu zdraví prospívají. „Mezi takové patří zejména tuky s obsahem nenasycených a polynenasycených mastných kyselin, které najdeme převážně v rostlinných olejích, ořechách a semenech. Jejich přísun si můžeme zajistit také dostatečnou konzumací tučných ryb, kterých se v jídelníčku rozhodně bát nemusíme“ uvádí nutriční terapeutka Sandra Figalová.

Pokud máte problémy s některým z následujících, možná máte nedostatek tuků ve stravě.

  • Poruchy imunity
  • Normální funkce pohlavních orgánů
  • Činnost srdce
  • Zdraví cév
  • Vysoký krevní tlak
  • Deprese

Pokud se potýkáte s některým z výše vyjmenovaných zdravotních problémů, zpozorněte a ujistěte se, že konzumujete dostatek zdravých tuků a zda naopak nejíte příliš mnoho těch nezdravých. Za zdravotními problémy však může stát mnoho dalších příčin, proto se vždy raději poraďte se svým lékařem.

Zdravými tuky k vysněné postavě

Tuky, které nám příliš neprospívají, se vyskytují hlavně v živočišných zdrojích - tedy másle, tučném mase, ve velké míře konzumovaných sýrech, mléku apod. Tyto tuky nevyřazujte ze stravy úplně, také jsou v určité míře zdravé, nicméně se jejich konzumaci snažte omezit na minimum ve prospěch tuků rostlinných a těch v rybách. Vyvážený poměr zdravých tuků ve stravě nás chrání před mnohými neduhy a často nám může pomoci k mnohem spokojenějšímu životu i snadnějšímu hubnutí.

Reklama
Reklama