Nejdůležitější je názor dítěte. Potvrzuje to výzkum o výběru letních táborů

Česká rada dětí a mládeže vytvořila ve spolupráci se společností KANTAR šetření o přístupu rodičů k letním táborům. Zjistili, že děti nejezdí na tábory hlavně z jejich vlastního přesvědčení. Ale i tak 86 % dotazovaných rodičů své děti na tábor v loňském roce vyslalo. Většina rodičů se v mládí sama táborů účastnila a vede své děti k volnočasovým aktivitám během celého roku, uvedla studie.
Děti mají v dnešní době svou hlavu a rodiče jsou mnohem více benevolentní než dříve. Nechají rozhodnutí na nich a dávají jim tak volnost a svobodu. Výzkum potvrzuje, že se děti samy podílejí na rozhodnutí a nejsou jen pasivním přihlížejícím. 21 % všech dotazovaných respondentů ale odpovědělo, že jejich děti nemají o tábory zájem. Přitom 97 % z nich uvedlo, že se jim tábor líbil po všech stránkách.
Dalším důvodem, proč děti na tábory nejezdí, je finanční situace rodičů. Tábor je vyjde i na pět tisíc na týden. Pokud pak chce dítě vyrazit na delší dobu, částka se vyšplhá ještě výš. Často se jedná i o matky samoživitelky, které si týden odpočinku pro své děti nemohou dovolit.
Rodiče považují tábor za místo odpočinku a klidu od moderních technologií. Paradoxně ale vyžadují od dětí komunikaci právě přes telefony nebo notebooky. To je často obtížné, protože děti z 43 % vyrážejí na tábory hlavně do chatek nebo do stanů, kde signál není. Volí tak proto z 34 % příměstské tábory, aby měli děti stále pod kontrolou.
Dnes si může dítě vybrat z obrovského množství táborů. Od hudebního nebo tanečního po vzdělávací, putovní nebo třeba herecký pobyt. Na výběr mají rodiče i děti spoustu možností. Rodiče dají hlavně na názor svého dítěte a jejich vysněný tábor mu chtějí dopřát. Často se rodiče rozhodují i podle toho, jestli znají organizátory nebo dopředu vědí, že se jejich dítě něco naučí. Ale názor dítěte je pro každého rodiče tím nejdůležitějším.
Ani tábory nejsou bez sociálních sítí. V dnešní době jsou součástí každé aktivity. Na táborech slouží hlavně k tomu, aby informovaly rodiče o tom, co se na táboře děje. Rodiče jsou díky Facebooku informováni téměř denně o všech aktivitách, které právě jejich děti absolvují.