Neovládá alkohol náhodou nás? Rozhovor s organizátorem Suchýho února

Již poosmé únor bez alkoholu - každý, kdo se do měsíce bezalkoholové „očisty“ přihlásí, si prověří, jaký vztah k alkoholu má. Minulý rok se podle průzkumu výzvy účastnilo 6 % dospělé populace. Letos by měla být účast snad ještě větší. Akce „Suchej únor“ se pomalu ale jistě blíží.
Rozhovor s organizátorem kampaně

reklama

Pravidla jsou naprosto jednoduchá. „Vydržet měsíc nepít je vlastně to jediné a zásadní pravidlo,“ uvedl organizátor kampaně Petr Freimann. Zájemci se k výzvě mohou přihlásit na stránkách Suchejunor.cz. Svou registrací „sucháči“ podpoří dobročinné činnosti a získají tak balíček pro přežití. To ale není nutné, je na každém, zda registraci zaplatí.

Nejsem na plech

„V balíčku je hlavně náš suchoúnorovej plecháček s hashtagem NEJSEM NA PLECH,“ dodal Petr Freimann. V balíčku najdou lidé například i čaj nebo magnetku na auto (souvisí s osvětou nepít za volantem). „My vnímáme plecháček, že může být taková hezká demonstrace. Do hospody si ho lidé mohou vzít a pít z něj,“ zmínil organizátor.

Pokud účastníci přispějí a získají balíček, podpoří tak navíc i dobročinné činnosti. Jednou z nich je například projekt Patron. „Je to o tom, že chlapi chodí do dětských domovů a komunikují s mladými kluky. Dělají jim v podstatě takové mužské vzory,“ zmínil Petr Freimann.

Minulý rok se povědomí o Suchým únoru zvedlo podle průzkumů z 9 na 47 %. A zúčastnilo se celkově 6 % dospělé populace. Letos organizátoři dělají všechno pro to, aby se kampaň rozšířila a zapojilo se i více lidí. „V Čechách máme zhruba 6 % lidí na hraně rizikového pití, čili přes jeden milion lidí. Čísla jsou velice vážná. Nám ale tou kampaní opravdu jde o to nenásilně upozornit, že ten problém tady je. A jak já říkám, přijmi výzvu, jestli ovládáš alkohol, nebo alkohol ovládá tebe,“ řekl organizátor.

„Každý kolem sebe má někoho, kdo reálně problém s alkoholem má,“ řekl Petr s tím, že právě proto chtějí dělat osvětu. Zároveň se jedná o detox organismu a celkovou měsíční očistu. Hlavním cílem je ale podle lidí z kampaně to, aby si to každý užil.

Akce začíná prvního února a posledním končí. Letos to vychází na 29 dní. Na konci měsíce pak všechny čeká "Suchá" party, kde vystoupí zpěvák Petr Harazim ze skupiny Nebe. Ten se letos stal ambasadorem Suchýho února, protože si sám prošel protialkoholní léčbou. 

Plecháček
Plecháček

reklama

reklama