Nudle pro vzorné cestující? Japonsko sází na novou taktiku, díky které chce omezit přeplněné MHD

Mnozí z vás to znají z vlastní zkušenosti - hektická rána, kdy ve spěchu utíkáte na metro či tramvaj, která je však plná k prasknutí. A co teprve přeplněná MHD v Japonsku! Vydýchaný vzduch a mraky lidí se tamní vedení metra rozhodlo vyřešit. Jak? Podle serveru RT jim pomohou nudle!
ilustrační foto
ilustrační foto
pixabay.com

reklama

Desítky a desítky lidí tísnících se ve vydýchaných vagónech metra v hlavním městě Japonska jsou každodenním chlebem této metropole. Vedení tokijského metra proto přišlo s nápadem kuponu na jednu porci tradičních asijských nudlí pro každého, kdo si ráno přivstane a pojede dřívějším metrem, aby tak nepřetěžoval MHD v krizových hodinách.

„Doufáme, že kampaň přispěje ke snižování dopravní zácpy během špičky tím, že se lidé naučí jezdit metrem v různých časech,“ uvedl mluvčí tokijského metra Takahiro Yamaguchi. Schéma bylo vytvořeno pro pravidelně zaneprázdněné linky - například na linku Tozai, která v době mezi 7:50 a 8:50 ráno převáží až 70 tisíc lidí, což dělá přibližně 199 % nosnosti linky.

Pár sklenek vody hned po ránu vás podle Japonců zbaví spousty neduhů

Hledáte lék na všechny potíže? Zkuste japonskou léčbu vodou!

V případech největších návalů jsou v metrech připraveni brigádníci, kteří cestující strkají do vagonů, aby se vůbec mohly zavřít a rozjet. „Jsme si vědomi faktu, že linka Tozai je velmi přeplněná,“ uvedl Yamaguchi.

Vedení metra věří, že jejich řešení přinese brzy pozitivní výsledky. Cestující ale nejprve musí udělat online rezervaci a poté při každé jízdě mimo špičku použít svou kartu, aby bylo jasně patrné, že jezdí do práce dřív a šetří tak přeplněnou linku. Teprve poté mohou dostat kupon na nudle zdarma.

Celý systém je zatím v začátcích, spuštěn bude oficiálně až poté, co se do aplikace zaregistruje minimálně 2 tisíce cestujících.

Podle některých odborníků je problém tokijského metra opravdu závažný. Někteří se dokonce obávají, že by to mohlo narušit olympijské hry v roce 2020, které se budou konat právě v Tokiu.

Podle předběžné studie Univerzity Chuo navštíví hlavní město Japonska v době olympijských her přibližně 65 tisíc lidí, kteří se budou po městě pohybovat převážně pomocí veřejné dopravy. Proto je nutné začít problém řešit co možná nejdřív.

reklama

reklama