Obchvat Otrokovic se může začít stavět. ŘSD se podařilo vykoupit i poslední pozemek

V létě by mohla začít dostavba druhé části obchvatu Otrokovic u Zlína. Po třech letech tvrdého vyjednávání se Ředitelství silnic a dálnic domluvilo s majitelem posledního pozemku. Dohodu oceňují především obyvatelé města. Otrokovice dusí tranzitní kamionová doprava. Cenu, za kterou silničáři poslední pozemek odkoupili, obě strany tají.
11. 4. 2018 ZPRÁVY: ŘSD ODKOUPILO POSLEDNÍ POZEMEK A MŮŽE ZAČÍT STAVĚT OBCHVAT OTROKOVIC
11. 4. 2018 ZPRÁVY: ŘSD ODKOUPILO POSLEDNÍ POZEMEK A MŮŽE ZAČÍT STAVĚT OBCHVAT OTROKOVIC

reklama

Už dvanáct let funguje první část obchvatu Otrokovic. Aby z města zmizela většina tranzitní dopravy, je ale potřeba dokončit i druhou půlku obchvatu. Jenže jeho výstavbu brzdil spor státu a majitelem posledního nevykoupeného pozemku o výměře zhruba 300 m2. Zatím majitelé chtěli 2 500 korun za m2, stát nabízel pouze 150 korun.  Teprve teď se konečně zdá, že už tomu nic nestojí v cestě.

Obě strany se nebyly schopny dohodnout a tak otrokovická radnice nakonec rozhodla o vyvlastnění pozemku. Rodina se vzápětí odvolala a tak hrozil další kolotoč jednání. Před několika dny ale ŘSD nečekaně oznámilo, že se s majitelem dohodl na odprodeji. Cenu uvést odmítl.

Jednání byla prý velice náročná. „Trvala od července loňského roku. Teď požádáme o pokračování stavebního řízení, tak abychom měli 1. července platné stavební povolení a začneme stavět,“ uvedl pro zpravodajství FTV Prima ředitel zlínské pobočky ŘSD Karel Chudárek.

11. 3. 2018 ZPRÁVY: VNITRO ZKOUMÁ BARVU HASIČSKÝCH AUT

Červená, modrá nebo zelená? Ministerstvo vnitra zkoumá barvu hasičských aut

Obchvat je součástí D55 a do budoucna spojí Břeclav a Olomouc

„Jsme rádi, že spolu s rolí občanů byla nově Otrokovickými pochopena i role nás vlastníků dotčených pozemků a naše práva. Výsledky společných jednání nám dávají ujištění změny k lepšímu, a tak jsme podepsali všechny potřebné dokumenty k dořešení majetkových vztahů,“ upřesnili i majitelé pozemku.

„Dokončení obchvatu města Otrokovice je akt, který je pro nás nesmírně důležitý. Hodnoty poletavého prachu budou podstatně nižší, než jsou aktuálně. Samozřejmě má to dopad i na bezpečnost dopravy,“ doplnil Starosta Otrokovic Jaroslav Budek (ČSSD)

Otrokovický obchvat je součástí D55, která má v budoucnosti spojit Olomouc s Břeclaví. Z celkové délky 100 kilometrů je ale v současnosti v provozu pouze 15kilometrový úsek mezi Hulínem a Otrokovicemi.

reklama

reklama