Prodej aut po česku. Byznys za hranou!

Chtěl si koupit auto a nakonec mu zůstaly jen dluhy, klíčky a doklady od vraku. Takhle dopadl majitel autoškoly a profesionální řidič.
Byl dosažen limit pro přehrávání

Litujeme, ale na vašem účtu je přehráváno příliš mnoho videí zároveň. Pokud chcete pokračovat v přehrávání na tomto zařízení, prosím, ukončete přehrávání na jiných zařízeních. Více o limitech přehrávání videí na účtech s předplatným najdete na adrese https://ipri.ma/faqbr

CVP Auto - celý díl

reklama

„Poslední výzvy jsou: Auto si odvezte a zaplaťte nám 200 tisíc. Když nebudete spolupracovat, tak auto prodáme na náhradní díly, což může být 30 tisíc, ale pořád dlužím leasingové společnosti řekněme dvě sta tisíc,“ popisuje Antonín Kvapil svou současnou situaci. Vše začalo loni v létě, když si vyhlédl BMW na inzertním serveru. Prodejce Martin Beneš mu pohotově zařídil částečné financování u společnosti sAutoleasing a.s., jenže poté, co dojel s autem domů, zjistil, že z auta teče olej. Nešlo jen o drobné kapání. Spotřeba oleje se pohybovala kolem 2,5 litru na sto kilometrů, což se blížilo pomalu spotřebě benzínu. „V pondělí to vzal náš technik na zvedák, zvedl to a volá mi hned zpátky. Tondo, nezlobte se, přijeďte se podívat, vraťte to, protože to auto je celé od oleje. Celý spodek. Vypadá to, že to je z motoru a možná i z automatu,“ vzpomíná Antonín Kvapil.

„…Buď vyřizujete reklamaci, nebo máte odstoupení od smlouvy.“

Pan Kvapil udělal to, co by napadlo asi každého - vrátil auto zpět prodejci. Ten závadu údajně opravil výměnou hadice a chtěl auto opět předat. Jenže kontrola na stanici technické kontroly záhy ukázala, že závada je mnohem závažnější. Pan Kvapil to popisuje takto: „Vozidlo nezpůsobilé provozu. Teď jsem si myslel, že jsem koupil vrak. Nešlo přihlásit. Tak jsme podali trestní oznámení“.

V té době ale už došla trpělivost leasingové společnosti, kde si pan Kvapil půjčil část z kupní ceny vozu. „Primárně došlo panem Kvapilem k porušení podmínek úvěru, na základě kterých byla smlouva v červnu 2018 vypovězena. Pan Kvapil nedodal originál technického průkazu se zápisem naší společnosti jako vlastníka,“ říká mluvčí leasingové společnosti sAutoleasing Kateřina Halatová.

Byl dosažen limit pro přehrávání

Litujeme, ale na vašem účtu je přehráváno příliš mnoho videí zároveň. Pokud chcete pokračovat v přehrávání na tomto zařízení, prosím, ukončete přehrávání na jiných zařízeních. Více o limitech přehrávání videí na účtech s předplatným najdete na adrese https://ipri.ma/faqbr

CVP Auto - článek

Protože bylo auto nepojízdné kvůli úniku oleje, musel prodejce auto opravit znovu a lépe. Martin Beneš to vyřešil výměnou motoru, koupeným v Polsku bez doložené historie a popisuje, jak se mohl motor poškodit: „Tam toho bylo víc. Nevím, jak se to stalo, ale při kontrole svíček tam něco upadlo a vydřelo to díru do válce. Takže z toho důvodu to nešlo opravit jinak.“

„..Já mu říkám, ale já mám doma techničák. Aha, tak to je průser. Já mu říkám, to tedy průser je!“

STK bez papírů?

Opravdovou záhadou je, jak se podařilo Martinu Benešovi s vyměněným motorem projít prohlídkou ve stanici technické kontroly. Nejde jen o podezření, že auto nebylo v pořádku, ale především o to, že prodejce u sebe neměl doklady od vozu a bez nich nemůže stanice technické kontroly protokol o prohlídce vystavit.

Překvapený kupec vozu Antonín Kvapil ihned volal na STK a ptal se, jak je možné, že auto u ní bez dokladů prošlo: „Já mu říkám, ale já mám doma techničák. Aha, tak to je průser. Já mu říkám, to tedy průser je. Tak mi to položil,“ říká Kvapil.

Se štábem jsme navštívili onu stanici technické kontroly. Jak to dopadlo se dozvíte v dalším díle pořadu CO VÁS PÁLÍ v neděli ve 20:15 na primazpravy.cz a Facebooku Zpravodajství FTV Prima.

reklama

reklama