Projekt EU Kids Online: Víte, co dělají vaše děti on-line?

Kyberšikana, sexuální obtěžování, zneužití osobních údajů či nevhodný obsah – tyto nástrahy na děti denně číhají na internetu. A jak na ně děti reagují? Můžou na nich virtuální pasti zanechat trvalé následky? Projekt EU Kids Online vznikl s cílem pomoci rodičům své potomky před těmito riziky ochránit.
Obětí kyberšikany celosvětově stále přibývá.
Obětí kyberšikany celosvětově stále přibývá.
pixabay.com

reklama

Chování dětí on-line je v poslední době velmi diskutovaným tématem. Připojit se k internetu lze dnes prakticky všude a děti bývají často výrazně zručnější a vynalézavější než dospělí, co se týče samotné orientace on-line. Co ale „na síti“ skutečně vyhledávají a s kým tam komunikují, zůstane jejich rodičům ve většině případů skryto. Ti pak získají pocit, že žádný ze strašáků internetu se jejich potomků netýká, opak ale může být pravdou.

Byl dosažen limit pro přehrávání

Litujeme, ale na vašem účtu je přehráváno příliš mnoho videí zároveň. Pokud chcete pokračovat v přehrávání na tomto zařízení, prosím, ukončete přehrávání na jiných zařízeních. Více o limitech přehrávání videí na účtech s předplatným najdete na adrese https://ipri.ma/faqbr

VELKÉ ZPRÁVY: Pozor na sdílení fotek dětí

Mezinárodní studii s názvem EU Kids Online (EUKO) v Česku téměř 20 let realizuje brněnský psycholog David Šmahel. EUKO zkoumá problematiku online rizik a bezpečnosti na internetu u dětí a rodičů v evropských státech. Výsledná data se odvíjejí od kvantitativního výzkumu, kterého se ve všech zemích zapojených do projektu účastní tisíce dětí ve věku 6–17 let. Výzkumný tým pak výsledky kategorizuje, porovnává s ostatními státy a vyhodnocuje metody, pomocí kterých je nutné rodiče i děti v této oblasti vzdělávat.

Podle tvůrců projektu je ale také velmi důležité zamezit šíření paniky mezi rodiči a zmírnit jejich obavy ohledně používání internetu dětmi. Přílišné omezování jejich svobody v online prostředí a může vést k omezování příležitostí, které internet nabízí či ve výsledku k ještě větší zvědavosti a tudíž neopatrnosti v rámci používání internetu.

reklama

reklama