Sazka končí s reklamou v médiích

Podle Friedmanna je třeba optimalizovat výdaje kvůli chystanému růstu loterní daně ze 23 na 35 procent. „První na řadě při zvýšení daně jsou marketingové výdaje. Proto jsme přistoupili k tomuto kroku," potvrdil naší redakci informaci mluvčí. Sazka dosud patřila k největším zadavatelům reklamy v Česku.
Zvýšení daně z loterií schválila letos v květnu vláda a v listopadu Sněmovna. Návrh bude ještě projednávat Senát. "Musíme už teď optimalizovat naše náklady vzhledem k potenciálnímu zvýšení loterní daně," řekl v telefonickém rozhovoru Friedmann. Mafře podle něj klesá čtenost a prodeje novin, a proto byla její média prvními, v nichž Sazka reklamu zrušila. "Pravděpodobně se to dotkne dalších médií v nejbližších dnech," upřesnil.
Mafra je součástí koncernu Agrofert. Dřívějším vlastníkem byl premiér Andrej Babiš. Kvůli zákonu o střetu zájmů mediální dům vložil do svěřenských fondů. Mluvčí Sazky ale nepotvrdil, že by spojení Babiše s Mafrou mělo souvislost se zastavením reklamy v nakladatelství. Vyjádření Mafry jsme zatím neobrželi, přestože jsme mluvčí společnosti Terezu Sedlákovou se žádostí oslovili.
Podle Sněmovnou přijatého vládního návrhu se zvýší zdanění loterií. U ostatních druhů hazardu, třeba z automatů nebo tombol, zůstanou daně na dosavadní úrovni. Na objemu sázek v Česku mají přitom loterie minimální podíl. Loni lidé v České republice prosázeli 249,5 miliardy korun, z toho téměř tři pětiny naházeli do herních automatů.
Sazka provozuje například loterii Sportka. Kromě Sazky mají v nabídce loterijní hry třeba firmy Fortuna nebo Tipsport.