Spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen podlehl rakovině

V pondělí v americkém Seattlu zemřel ve věku 65 let spoluzakladatel společnosti Microsoft Paul Allen. Podlehl rakovině lymfatických uzlin, odkazuje agentura DPA na jeho vyjádření Allenovy společnosti Vulcan.
Paul Allen
Paul Allen
@PaulGAllen / Twitter

reklama

Podnikatel, filantrop a investor byl mimo jiné vlastníkem dvou sportovních klubů: týmu amerického fotbalu Seattle Seahawks a basketbalového týmu Portland Trail Blazers.

Má to potenciál dělat dobro? Pojďme do toho

Bill Gates, druhý ze spoluzakladatelů slavné technologické firmy Microsoft, uvedl, že má kvůli smrti jednoho z nejstarších a nejdražších přátel zlomené srdce. „Bez něj by neexistovaly osobní počítače,“ uvedl Gates v prohlášení citovaném americkými médii. „Rád říkával, že „když má něco potenciál udělat dobro, pak bychom to měli udělat“.

Nemalou část svého mění Allen během svého života věnoval na nejrůznější dobročinné účely. Například server Philantrophy hovoří až o dvou miliardách dolarů (asi 44,5 miliardy korun).

Microsoft - ilustrační foto

Microsoft investuje do konverzace s počítačem

Oba přátelé z dětství se zálibou v programování založili softwarovou společnost Microsoft v roce 1975, přičemž Allen průkopnického giganta opustil o osm let později, když mu doktoři poprvé diagnostikovali Hodgkinův lymfom. Allen tento typ rakoviny několikrát překonal, nicméně jeho zdravotní stav se již nedokázal plně zotavit a poslednímu nálezu již podlehl.

Jeden z nejbohatších lidí světa

Allen hrál klíčovou roli ve vývoji operačního systému pro první osobní počítače od společnosti IBM – Microsoft Disk Operating Systém (MD-DOS), který později položil základy pro známý operační systém společnosti Microsoft – Windows. V roce 1980 se společnost IBM rozhodla outsorcovat vývoj operačních systémů společnosti Microsoft.

Paul Allen se díky svému talentu a píli stal jedním z nejbohatších lidí světa. Časopis Forbes většinou hodnotu jeho majetku odhadoval na zhruba 20 miliard dolarů (asi 445 miliard korun).

reklama

reklama