Tři novináři CNN přišli o místo kvůli článku o propojení Trumpova poradce s Ruskem

CNN opustili tři novináři kvůli článku o ruských vazbách na Trumpův tým
CNN opustili tři novináři kvůli článku o ruských vazbách na Trumpův tým
Youtube/K Khumram

reklama

Televizní společnost CNN zveřejnila informaci o odchodu tří zaměstnanců. Ti se angažovali v publikaci článku, který se týkal údajného vyšetřování kontaktu mezi bývalým poradcem Donalda Trumpa Anthonym Scaramuccim a šéfem RDIF (Russian Direct Investment Fund) Kirillem Dmitrijevem.

Společnost CNN vydala prohlášení o rezignaci Thomase Franka – autora článku, editora oddělení Erica Lichtblaua (vítěze Pulitzerovy ceny za národní zpravodajství) a šéfa sekce CNN Money Lexe Harise.

„Společnost CNN přijala rezignace těchto zaměstnanců, kteří se podíleli na publikaci toho článku,“ stojí v oficiálním vyjádření společnosti.

K rezignaci novinářů došlo po vnitřním vyšetřování, které odhalilo, že při přípravě materiálu byly porušeny některé zásady žurnalistiky. V podstatě byl totiž článek napsán pouze na základě jednoho anonymního zdroje. Jeho zveřejnění navíc podle společnosti neprošlo klasickou procedurou, při které článek zkontroluje hned několik oddělení. „To ale nutně nemusí znamenat, že fakta obsažená ve článku jsou chybná,“ uvádí CNN na svých webových stránkách.

K setkání mělo dojít v Davosu

Přesto byl článek, který se na stránkách CNN objevil 22. června, stažen ještě před rezignací novinářů. Stálo v něm, že se Kongres Spojených států zajímá o kontakt Scaramucciho a Dmitrijeva na Světovém ekonomickém fóru ve švýcarském Davosu. Podle zdroje novinářů dvojice projednávala zmírnění sankcí vůči Rusku. Článek se také zmiňoval o tom, že součástí schůzky měly být rovněž návrhy na investice RDIF ve výši 10 miliard amerických dolarů.

Ruský server Lenta.ru píše, že po zveřejnění článku upozornil RDIF společnost CNN na faktické chyby v obsahu. Nespokojenost panovala především s tvrzením, že kurátorem fondu má být VEB (Vnesheconombank – ruská státní korporace), ačkoli ve skutečnosti prý RDIF provádí nezávislou a samostatnou činnost. Jakmile se skandál umírnil, CNN podle ruského serveru zvýšila kontrolu nad články týkající se Ruské federace.

Anthony Scaramucci, který v článku figuroval, je americký finančník a byznysmen. V průběhu prezidentských voleb působil jako poradce Donalda Trumpa. Mimo jiné také založil investiční společnost SkyBridge Capital.

 

Autorka: Pavlína Švarcová

reklama

reklama