Téměř 6000 sexuálních útoků, včetně více než 450 případů znásilnění, bylo hlášeno cestujícími, kteří využili služeb Uberu ve Spojených státech v letech 2017 a 2018. Tato čísla odhalila sama společnost, která levné jízdy zákazníkům poskytuje, v oficiální zprávě. Podle agentury AFP čelí Uber rostoucímu nátlaku ze strany poškozených i veřejnosti, aby za tyto skutečnosti převzal zodpovědnost.
Zveřejněná bezpečnostní zpráva rozděluje všechny hlášené útoky z uplynulých dvou let do celkem pěti kategorií; od nedobrovolného sexuálního styku až po líbání nebo dotyk. V roce 2018 vzrostl počet útoků ve třech z pěti těchto kategorií. Zástupci Uberu také dodali, že celková frekvence útoků klesla o 16 procent kvůli nárůstu cestujících. ,,Ačkoli jsou tato oznámení ojedinělá, každé z nich představuje jednotlivce, který nahlášením incidentu sdílel velmi bolestivé zkušenosti. V tomto případě je i jediné oznámení až moc,‘‘ píše Uber v oficiální zprávě.
Společnost dále potvrdila, že celkem 19 případů napadení řidiče či cestujících během jízd, skončilo smrtelně. Zveřejnila také statistiky o smrtelných nehodách či celkovému snížení počtu nehod v rámci jízd, jež Uber zaštiťoval. Konkurenční společnost Uberu, Lyft, která se veřejnosti prezentovala coby zodpovědnější, se nyní potýká se sérií žalob ohledně sexuálních napadení či znásilnění cestujících řidičem ve vozidlech. Na Lyft bylo momentálně podáno celkem 20 žalob a 14 stížností.
,,Problémem je, že Lyft nebere bezpečnost svých cestujících vážně,‘‘ tvrdí Mike Bomberger, právní zástupce 34 žen, které stížnosti a žaloby podávají. ,,Caroline Millerová, která cestou na svou oslavu narozenin využila služeb Lyftu, byla během jízdy řidičem znásilněna. Společnost Lyft jí jako kompenzaci nabídla vrácení peněz za jízdu.‘‘ Mluvčí Lyftu uvedla, že společnost pochopila, že ženy při cestování čelily ,,nepřiměřeným rizikům‘‘: ,,Jelikož si tato rizika plně uvědomujeme, v naší práci jsme neúnavní, abychom zlepšili bezpečnost v rámci celé naší společnosti,‘‘ dodala. Podle AFP rovněž Bomberger obhajuje systematické zaznamenávání jízd, aby řidiči věděli, že jsou po celou dobu řízení vozidel sledování a dodal, že společnosti Lyft i Uber v minulosti odmítly provádět změny v rámci bezpečnosti, dokud nezačali lidé podávat žaloby, informovala AFP.