Žádné špatné recenze? Prodejci uplácí zaměstnance Amazonu, aby odstranili negativní komentáře

Neber úplatky, neber úplatky, nebo se z toho zblázníš! Tak přesně to platí i pro americkou společnost Amazon. Jeden z největších internetových obchodů, kde můžete koupit opravdu téměř cokoliv, se dostal do problémů poté, co se zjistilo, jak někteří prodejci řeší negativní recenze. O případu informoval web amerického listu Wall Street Journal.
ilustrační foto
ilustrační foto
pixabay.com

reklama

Zjistilo se, že někteří prodejci, kteří na Amazonu prodávají své výrobky, uplácejí zaměstnance společnosti, aby odstranili negativní recenze a komentáře u jejich produktů. Průměrný úplatek činí zhruba 300 dolarů za jednu smazanou recenzi (v přepočtu 6600 korun). A to není málo, co říkáte? Jak se ukázalo, většina prodejců, kteří takto švindlují, je z Číny.

Obchodní gigant zahájil interní vyšetřování už v květnu, do celé akce se zapojil i sám viceprezident Eric Broussard. Hlavním důvodem, proč zaměstnanci selžou a začnou se pohybovat na šikmé ploše, je především fakt, že mzdy v Amazonu nejsou nijak závratné. Vůbec nejhůř jsou na tom zaměstnanci právě ve zmíněné Číně, kde jsou platy opravdu minimální.

11 božích nezbytností co najdete na Amazonu

11 božích nezbytností, které najdete na Amazonu

Společnost Amazon měla již v minulosti problémy tykající se špatných podmínek pro zaměstnance. Nejen, že je finančně podhodnocovala, ale pracovníci neměli ani správné pracovní podmínky k vykonávání svých povinností. Problémy se objevovaly nejen v Číně, ale také v Evropě a USA.

Momentálně Amazon vyšetřuje několik případů podezření z úplatkářství, včetně jednoho z USA. Pro Amazon jsou recenze zákazníků klíčové pro prodej výrobků, protože on-line nákupčí není schopen sám odhadnout kvalitu a funkčnost produktu.

S problémem falešných recenzí se potýká společnost čím dál častěji. Zakladatel FakeSport.com Saoud Khalifah uvedl, že podle jeho odhadu je asi 30 procent recenzí na Amazonu falešných.

reklama

reklama