Někteří dodavatelé energií porušují zákon. Pomůže novinka ERÚ? REPORTÁŽ

Už jste někdy zkoušeli vypovědět smlouvu u svého dodavatele energií, abyste mohli přejít k jinému, za lepším? Pokud ano, víte, že je to složité a často zdlouhavé. Navíc s překážkami ze strany dodavatele. Energetický regulační úřad hodlá situaci řešit...
ERÚ a nepoctiví dodavatelé
ERÚ a nepoctiví dodavatelé
istockphoto.com

reklama

Sledujte aktuální dění i online na Primě PLAY Zprávy.

 

Zní to možná jako paradox, ale dodavatelé energií mají mnohdy sami tendenci porušovat energetický zákon. Právě tím by se ale měli stoprocentně řídit. Problém nastává, když od jednoho dodavatele chcete přejít k jinému. Kromě toho, že musíte vědět, jakou máte smlouvu, jestli na dobu určitou, nebo neurčitou, potřebujete ještě jedno datum. "Je potřeba znát datum ukončení dodávek, protože ty dvě smlouvy toho starého, stávajícího dodavatele a toho nového musí navazovat," říká mluvčí Energetického regulačního úřadu Vladimír Černý. Když se ale podíváte na své vyúčtování například za elektřinu, tak zjistíte, že tam žádné datum ukončení dodávek rozhodně nenajdete. "Toto datum by nám měl na základě žádosti, nejlépe písemné, sdělit dodavatel," dodává Černý. Jenže se stává, že právě dodavatel mlží a zásadní informaci poskytnout nechce. Energetický regulační úřad chce situaci řešit. Jak? To zjišťovala reportérka Zpráv FTV Prima Eliška Čeřovská. Podívejte se na její reportáž...

Vyzkoušejte: Srovnání cen ENERGIÍ

Komplikace s výpovědí smlouvy?

Pokud máte se změnou dodavatele problém, můžete se obrátit i na odborníky Prima Rádce, kteří vám pomohou situaci vyřešit. Kontaktovat je můžete na emailu info@prima-radce.cz nebo na telefonu 810 811 812.

 

Novinky pro spotřebitele a spoustu tipů, jak ušetřit, najdete i na Facebooku Prima Rádce. Přidejte si nás...

reklama

reklama